Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skall gymnasielever få bestämma?, Kaffebryggare
          aqualis
          Inlägg 21-01-2007, 23:55
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 182
          Medlem nr: 6 955

Hej Blomstertanten.

Du har rätt. Det står inte att skolan skulle betala, men tydligen behövs skolledningens tillstånd av någon orsak och det är närapå lika illa eftersom det ju även då blir ett protokollfört beslut.

Tycker att detta ordnar man bara. Att hålla på och göra formella ärenden av en kaffebryggare kan knappast vara nån slags meningsfylld övning i medbestämmande.

Med vänlig hälsning

Citera
          Pirum
          Inlägg 22-01-2007, 00:01
          Länk hit: #42

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Fast om en unge tvättar kaffebryggaren under vattenkranen med strömmen påkopplad, blir elektrifierad &/ bränner ner halva skolan så blir någon ansvarig för det hela kanske. Jag menar som sagt att det bör få finnas en kaffebryggare, men då måste skolan vara med och fixa det (om än inte betala).

--------------------
          zon2.5

Citera
          MrNorth
          Inlägg 26-01-2007, 12:22
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

CITAT
          Fast om en unge tvättar kaffebryggaren under vattenkranen med strömmen påkopplad, blir elektrifierad &/ bränner ner halva skolan så blir någon ansvarig för det hela kanske. Jag menar som sagt att det bör få finnas en kaffebryggare, men då måste skolan vara med och fixa det (om än inte betala).

Jag trodde det var gymnasieungdomar vi pratade om, inte förstakladdare eller dagisbarn? En kaffebryggare kan ju knappas anses som farlig utrustning som exempelvis en motorsåg, vedklyv, cirkelsåg, salpetersyra och allt annat "farligt" som kan finnas i en skolmiljö i framför allt de praktiska programmen. Teoretiskt sett kan ju allting vara farligt, det är därför det finns sbs (sunt bondförnuft). JAg kan ju springa och snubbla och få min stiftpenna rakt genom hjärtat och avlida... vem skall hållas ansvarig för det?

Citera
          Pirum
          Inlägg 26-01-2007, 14:22
          Länk hit: #44

Validating

Du överskattar folks intelligens. Jag bor på ett studentboende där folk kastar glasflaskor och metallskrot i komposten, slänger ner brinnande grillar i "brännbart", inte ens kan boka en tvättmaskin korrekt. Nu är det visserligen inte säkert att gymnasiestudenter är mindre intelligenta än universitetsstudenter (tvärtom möjligen), men om jag studerar mina grannar så kan jag konstatera att många av dem är fullständiga idioter och bara de mest korkade kan nog skylla på analfabetism.

En kaffebryggare är farlig nog i fel händer. Men jag menar alltså att de bör få ha en sådan, men då måste skolan godkänna den först, kanske se till att det finns jordfelsbrytare, etc.

För övrigt kallar jag ofta alla under 18 för "barn"; dels för att det är korrekt, men mest för att jävlas.

--------------------
          zon2.5

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2007, 14:24
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Pirum: kollade du sista avsnittet av Världens modernaste land? eller var det du som inte såg på Fredrik Lindström?

Citera
          Pirum
          Inlägg 26-01-2007, 14:30
          Länk hit: #46

Validating

anna_rispan : Jag har ämnat att se alla avsnitt av Fredrik Lindströms program, då jag tidigare sett Värsta språket samt läst ett par av hans storstilade (inte nödvändigtvis komplimang) böcker.
          Däremot har jag missat ungefär alla avsnitt av Världens modernaste land (undantaget något program där jag såg en kvart). Såg bara sekunder av senaste avsnittet. Jag tycker serien verkar något...huff...jag orkar inte med den tror jag, kräver för mycket tankeverksamhet.

Handlade det om kaffebryggare eller tvättmaskiner eller vad?

För att återgå till kaffe så förstår jag att kaffedrickande studenter hellre vill ha egen maskin, det smakar ju mycket bättre så.

--------------------
          zon2.5

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2007, 14:33
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Pirum @ 26-01-2007, 14:30)
          anna_rispan : Jag har ämnat att se alla avsnitt av Fredrik Lindströms program, då jag tidigare sett Värsta språket samt läst ett par av hans storstilade (inte nödvändigtvis komplimang) böcker.
          Däremot har jag missat ungefär alla avsnitt av Världens modernaste land (undantaget något program där jag såg en kvart). Såg bara sekunder av senaste avsnittet. Jag tycker serien verkar något...huff...jag orkar inte med den tror jag, kräver för mycket tankeverksamhet.

Handlade det om kaffebryggare eller tvättmaskiner eller vad?

För att återgå till kaffe så förstår jag att kaffedrickande studenter hellre vill ha egen maskin, det smakar ju mycket bättre så.

nje det var mest för dina roliga kommentarer om studentboendet. de hade med en solosktech med Fredrik som satt i telefon. o klagade på att: varför gör ingen nåt...!!!! om att dte var så stökigt i trapphuset.
          men vilka är nån?? vi som bor i trapphuset kanske??
          o så pratde de lite om civilkurage o sånt jox.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon