Jag glömde helt att skicka in till STA's frölista i år. I vilket fall som helst känns det lite synd att slänga fröna när jag rensat och haft mig. Vill du ha något av nedanstående frö mejla mig så skickar jag till den adress du anger i mejl. Du betalar inget alls för fröerna men du får, sen du fått ok av mig (dvs jag har frö kvar av det du vill ha), skicka fröpåse och tillräckligt frankerat kuvert till mig.
Min mejladress är malinbjarnlid@hotmail.com
Allium cernum (prärielök) Polemonium caeruleum alba (blågull, vitt (har inte blått) Clematis integrefolia (styvklematis) Digitalis purpurea Dracocephalum russianum Dryas octopetala (fjällsippa) Erinus alpinus (leverört, låter fult men den är söt, liten rosa stenpartiväxt) Fritillaria pallidiflora Geum ’Mrs Bradshaw’ (nejlikrot) Gypsophilia sp. (brudslöja) marktäckande, små rosa blommor. Hemerocallis flava (gul daglilja, tidigblommande, doftande) Iris sp. Blå tidigblommande, förmodligen hör den till de arter som ska ha sommartorka, en gång sådd som I. magnifica men det är det inte. Paeonia amerikansk hybrid (ett par portioner möjligen) Paeonia suffroticosa (buskpion) Papaver orientale (syn P. pseudoorientale) (orange, tidigblommande jättevallmo) Penstemon sp. Marktäckande liten buske (max 15 cm hög) med syrenlila blommor, mkt fin. Potentilla megalantha (stor fingerört, gul) Potentilla sp. Vit, 40 cm, ljusgrönt vackert bladverk Primula veris röd (blir förmodligen både gula och röda) Tulipa turkestenica
--------------------
Bättre sått än aldrig!
Gräva bör man annars dör man!
|