Hej alla, äntligen har jag tagit mod till mig och registrerat mig på det har fantastiska forumet. Tänk att det kan finnas så mycket kunnigt folk samlade på ett ställe.
Kanske skulle presentera mig lite, jag heter Jonny, bor i Piteå med sambo och barn, skaffade hus för ca 3 år sedan och kom igång med trädgården först i somras. Har anlagt tre ordentligt stora rabatter med en massa roliga perenner. Skuggrabatten innehåller Rodgesia, Daggfunkia, Blomsterfunkia, Myskmadra, Daggkåpa och Rosenplister(rosa). Solrabatterna innehåller en salig blandning av rosor, liljor och pioner.
Får se hur det utvecklar sig till sommaren......om nått överlever. Vi har haft -27 idag...brr.
Så till mig fråga, jag skulle gärna vilja blanda upp min rosa rosenplister med en vit variant, men det verkar helt omöjligt att hitta några fröer eller plantor (när det var säsong för plantor), är det någon som har något tips där man kan få tag på fröer?
Hörde också att det fanns en limegrön variant som också skulle vara kul att testa, någon som har hört talas om det?
|