Hej alla, äntligen har jag tagit mod till mig och registrerat mig på det har fantastiska forumet. Tänk att det kan finnas så mycket kunnigt folk samlade på ett ställe.
Kanske skulle presentera mig lite, jag heter Jonny, bor i Piteå med sambo och barn, skaffade hus för ca 3 år sedan och kom igång med trädgården först i somras. Har anlagt tre ordentligt stora rabatter med en massa roliga perenner. Skuggrabatten innehåller Rodgesia, Daggfunkia, Blomsterfunkia, Myskmadra, Daggkåpa och Rosenplister(rosa). Solrabatterna innehåller en salig blandning av rosor, liljor och pioner.
Får se hur det utvecklar sig till sommaren......om nått överlever. Vi har haft -27 idag...brr.
Så till mig fråga, jag skulle gärna vilja blanda upp min rosa rosenplister med en vit variant, men det verkar helt omöjligt att hitta några fröer eller plantor (när det var säsong för plantor), är det någon som har något tips där man kan få tag på fröer?
Hörde också att det fanns en limegrön variant som också skulle vara kul att testa, någon som har hört talas om det?
Hej och välkommen hit!
Här kan du se bilder på lite olika plistersorter. Jag vet inte om mitt gulplister överlevt flytten hit förra året ännu, men om den har det så får du gärna en bit av den. Påminn mig i april eller så, så kan jag säkert ge ett svar.
Mvh
Fenja
Jag har flera olika lamium. Om du skickar ett PM senare i vår eller på sommaren kan jag skicka skott!
Och välkommen hit!
Mulle
kerstin z5-6
07-02-2007, 13:29
Välkommen -nog finns plister

Här är vi rätt många från norr bla din hemstad -jag bor lite söderut

K
Helen i Piteå Zon 5
07-02-2007, 14:10
Hej och Välkommen Jonny! Kul med fler Pitebor

/Helen
fruberglund
07-02-2007, 15:04
Välkommen hit önskar även jag
Maria_z5
08-02-2007, 16:09
Välkommen hit!
Vad trevligt att du presenterade dig, borde väl ha gjort det när jag också började här men gjort är gjort...
/Maria
Tack allihop för välkomnandet det värmer gott i vintermörkret. Angående plister så kan det nog tänkas att jag hör av mig till våren....
Tre ordentliga rabatter, är det säkert du inte ska ge dig på frösådd? Jag har massor av fröer över...fast inte just det du söker tyvärr.
Välkommen hit och som andra sagt, vilken trevlig presentation
/Åsa
Bodenblomman
10-02-2007, 21:54
Jag säger också hej och välkommen! Jag kikade på dina hemsidor, vad mycket fint och roligt du hade gjort.
mvh Susanne i Boden
Har just skickat iväg en beställning till Impecta......tomater, gurka, salvia, solrosor i alla de former, marton.....och en massa annat......så frösådd blir det nog ;-) Har räddat undan lite frön från vallmon och aklejorna i höstas oxå. Man borde nog ha en plan innan man sätter sig och beställer.....men man måste ju testa
Måste bara hitta platsen för frölådorna, har katter och småbarn så det gäller att hitta ett bra ställe.
Insåg just att den del av fröerna ska stå kallt, har du någon aning om det går bra att ställa ut lådorna nu? Har ungefär -9 grader, borde kanske gå bra om man skottar över lite snö? Måste nog testa.....
kerstin z5-6
11-02-2007, 18:53
Går jättebra och Ja skotta snö över -det blir bra temp då
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.