Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Blääähh.., Sjukskriven
          Bettis
          Inlägg 09-02-2007, 17:05
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Morinablomman!! Gillar du att läsa böcker??? rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 09-02-2007, 17:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Hej på er allihop, la mej på sängen och somnade som en stock efter sista inlägget!!

Tack för alla era goda råd, skönt att veta att man inte är ensam om såna här känslor.. känner igen mig så väl.. sad.gif Minnet verkar helt ha tagit semester och kan få minnseluckor stundtals... har ingen aning om hur jag tagit mig från A till B ibland.. Är fruktansvärt ljudkänslig, tycker att suset från hårddisken låter som 100 decibel.. fyraårige sonens "Kan själv" skrik får mig att önska mig själv 100 mil bort.. Det kryper i mig av olust..

Räddar mig bort till mina älskade fröer men det har gått till överdrift det med känner jag... så fort det går över "lagom" sätter ångestkänslorna in..
          Telefonkön till vårdcentralen fick mig att grina.... Och så detta helvetes dåliga samvete hela tiden.. hur gör man för att slippa undan det??!! sad.gif

Ja, jag gillar att läsa!!

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Bettis
          Inlägg 09-02-2007, 17:16
          Länk hit: #23

Medlem

Du kommer inte undan ljuden, vet hur du har det, faktiskt. Försök att läsa!! jag försökte läsa och fick läsa om och om och om igen kom inte ihåg vad jag läst, men det är ändå en stund där man kommer bort líte, eller gå ut i skogen, sätt dig på en stubbe och se dig omkring. Bara sitt där!! lukta, lyssna, känn. Det läker för stunden.. sad.gif

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 09-02-2007, 17:16
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Läste en artikel i Land häromdagen där det stod att Arbetslivsresurs börjat med en ny metod mot utbrändhet som gett mycket bra resultat. Särskilt nytt var det dock inte i mina ögon eftersom jag tillämpat det på mig själv i över 20 år. Den gick ut på att man skulle vara ute i skogen. Lite mer ingår förståss. http://www.svo.se/episerver4/templates/SNo...&epslanguage=SV

Skogen har hjälpt mig. Speciellt när allt bara blivit för mycket. Det skall helst vara en skog utan vägbrus. Man skall inte ha någon tid att passa och jag måste vara ute allra minst en timme och helst 2-4 timmar. Efter 1 timme börjar hjärnan slappna av. Det är bara grönt omkring och inte en massa ljud, krav eller sådant som rör sig.

Oftast kommer det sedan en lättnad i tungsintheten efter några dagar.

Men har man som du Morinablomman haft dödsfall i familjen så kanske inte ens skogen hjälper. Då kanske det är bara tiden och många kramar som läker.

Citera
          Alba
          Inlägg 09-02-2007, 17:22
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag vet ju inte var du bor. Har ditt Landsting "Sjukvårdsupplysning" via telefon - - kolla.
          Jag rekommenderar alltid Sjukvårdsuppl. för alla möjliga problem.
          De tar sig tid och lyssnar verkligen.

De är helt suveräna att prata med om du inte kommer fram till vårdcentralen.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 09-02-2007, 17:35
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Morinablomman @ 09-02-2007, 17:06)
          Hej på er allihop, la mej på sängen och somnade som en stock efter sista inlägget!!

Tack för alla era goda råd, skönt att veta att man inte är ensam om såna här känslor.. känner igen mig så väl.. sad.gif Minnet verkar helt ha tagit semester och kan få minnseluckor stundtals... har ingen aning om hur jag tagit mig från A till B ibland.. Är fruktansvärt ljudkänslig, tycker att suset från hårddisken låter som 100 decibel.. fyraårige sonens "Kan själv" skrik får mig att önska mig själv 100 mil bort.. Det kryper i mig av olust..

Räddar mig bort till mina älskade fröer men det har gått till överdrift det med känner jag... så fort det går över "lagom" sätter ångestkänslorna in..
          Telefonkön till vårdcentralen fick mig att grina.... Och så detta helvetes dåliga samvete hela tiden.. hur gör man för att slippa undan det??!! sad.gif

Ja, jag gillar att läsa!!

usch jag känner igen mej i det du berättar Morina..
          Kan bara säga att hur hemskt allt verkar, hur jobbigt det än känns, så blir det bättre.
          *lovar*
          smile.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 09-02-2007, 17:40
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Under de två år som jag slagits med mina demoner, har jag haft ångestattacker av olika varianter, självmordstankar och varit deep down in shit.

Det som hållit mig på benen är väl min inre drivkraft och vetskap om att bibehåller jag inte kontakten med mitt arbete så är det totalkört samt att jag inte dör av ångestattackerna. Har även sett till att ha en psykoterapeut.

Christa: Ja, kallas för Grön Rehab. Pågår för fullt i Västmanland.

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 09-02-2007, 19:22
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

CITAT (Ophelia @ 09-02-2007, 17:40)
          Under de två år som jag slagits med mina demoner, har jag haft ångestattacker av olika varianter, självmordstankar och varit deep down in shit.

Det som hållit mig på benen är väl min inre drivkraft och vetskap om att bibehåller jag inte kontakten med mitt arbete så är det totalkört samt att jag inte dör av ångestattackerna. Har även sett till att ha en psykoterapeut.

Nämen, jag bor ju i Västmanland! Har aldrig hört talas om den satsningen innan. Vet du om det är i hela Västmanland eller bara i vissa delar?

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Ophelia
          Inlägg 09-02-2007, 19:33
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Sailor Pluto @ 09-02-2007, 19:22)
          CITAT (Ophelia @ 09-02-2007, 17:40)

Nämen, jag bor ju i Västmanland! Har aldrig hört talas om den satsningen innan. Vet du om det är i hela Västmanland eller bara i vissa delar?

Hela Västmanland....bedrivs i Tärna och på ett ställe utanför Kolbäck. Det är ett projekt som startade i slutet av augusti.

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 09-02-2007, 19:37
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Okej. Det låter hur bra som helst, det där smile.gif . Det blir nog till hjälp för många människor, och så sprider det sig... wub.gif

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Bettis
          Inlägg 09-02-2007, 19:45
          Länk hit: #31

Medlem

Morinablommman!! du kommer ut ur detta. de flesta v oss har klarat oss det kommer du med att göra

--------------------

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 09-02-2007, 20:14
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Tack igen!! Ni är så gulliga wub.gif wub.gif

Känns så fånigt förresten att kallas Morinablomman, jag heter Kajsa bara så att ni vet det...

Ophelia, när du sa att du behöll kontakten med jobbet, hur menade du då? Att du fortsatte jobba eller höll kontakten med arbetskamraterna ändå eller? Min kurator har ju rekommenderat mig att fortsätta jobba så länge som det känns bra att det är viktigt att ha någon del av livet som fortfarande fungerar.. jag älskar ju mina arbetskamrater; de är underbara människor.. .. men just nu känns det som att det kvittar det med!! sad.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Ophelia
          Inlägg 09-02-2007, 20:18
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Morinablomman @ 09-02-2007, 20:14)
          Tack igen!! Ni är så gulliga wub.gif wub.gif

Känns så fånigt förresten att kallas Morinablomman, jag heter Kajsa bara så att ni vet det...

Ophelia, när du sa att du behöll kontakten med jobbet, hur menade du då? Att du fortsatte jobba eller höll kontakten med arbetskamraterna ändå eller? Min kurator har ju rekommenderat mig att fortsätta jobba så länge som det känns bra att det är viktigt att ha någon del av livet som fortfarande fungerar.. jag älskar ju mina arbetskamrater; de är underbara människor.. .. men just nu känns det som att det kvittar det med!! sad.gif

Jag jobbade heltid.

Sedan har ju faktiskt arbetsgivaren ett rehabiliteringsansvar. Kanske är lämpligt att se över dina arbetsuppgifter under en tid.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 08:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon