CITAT (skogstroll @ 23-05-2007, 10:50)

själv har jag sått (igår, lite sent kanske) Brown Bonnet Habanero och Ancho chili. Gillar att ha Anco-chili i min Chili con Carne... Hoppas det hinner bli nått innan det blir höst...
Blir nog tyvärr svårt för dem att hinna utveckla frukt om du först sått nu. Själv sådde jag i början på februari, och jag vet de som så ännu tidigare.
CITAT (fin jord @ 23-05-2007, 15:03)

Ja jag vet inte men det känns som när man tittar på praktexemplar så sticker grenarna hit och dit och det ser så fint ut... Men din inställning låter helt klart mycket sund måste jag säga

...fast å andra sidan vill man ju ha maximal skörd också och då kanske det finns lite knep som man vill komma åt!
Vill man att de ska förgrena sig lättare så brukar jag knipsa av blomknopparna i början för då växer de på ytterliggare en bit. Själv så har jag gjort så på en del plantor i år, och låtit bli andra. Resultatet är att de som jag knipsat av blomknoppar på är idag större plantor, men har precis börjat blomma. Medans de som jag lät bli är mindre plantor, men fullt av frukt.