CITAT (Preussen @ 02-03-2007, 11:05)

jag kan rekomendera weibullsjord, vet dock inte hur den i gröna säckar är. weibulls såjord är prima vara i varje fall
vid första omplantering av plantan blandar jag i 1/4 såjord med 3/4 kogödsel på säck. fungerar prima. jorden blir lucker o bra samt att plantan får rejält med näring. de andra omplanteringarna sker i kogödsel.
Oj, ren gödsel sen alltså? det måste växa så det knakar!
Jag köpte faktiskt varken Hasselfors eller Weibulls när jag var iväg nu, åkte till en annan handelsträdgård o där hade de nåt danskt märke som hon sa var bra, det står på att det är bra till bla "peberplantor" så jag hoppas på det... Orkade liksom inte åka till ett annat ställe, o nu pendlar jag mellan att tänka "Äsch, jag är ju ingen proffsodlare, det blir säkert jättebra med den jorden!" och att tänka "Fasiken, skulle kanske ha köpt Hasselfors iallafall, tänkt om det inte växer bra nu"...

Den jag köpte kostade 25 kr för 50 liter så det var ju ett bra pris, hoppas jorden är bra oxå! Jaja, det löser sig säkert, annars vet jag det till nästa år o får köpa dyr proffsjord då!
Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.
Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com