Hej
Jag har varit med i flera forum där mina intressen för hästar och hundar har diskuterats. Väldigt ofta har det varit en fruktansvärt sur ton och moderatorn har behövt träda emellan.
Hur kommer det sig att trädgårdsforum har en sån trevlig ton? Det är en lättnad att få komma hit och läsa hjälpsamma inlägg.
Det är klart - en häst är ett levande djur och det är ingen som skulle anmäla dig för vanskötsel av en rosenbusken om den skulle råka illa ut
Är det så att petandet och pratandet med de små växterna gör oss till lite fridsammare människor? Vet att det gör mig till en bättre människa att få köra ner fingrarna i myllan och pipa av lycka när en blomma man längtat efter har slagit ut. Tom den stressade maken får sig en dos av min trädgård när jag tvingar med honom på kvällspromenader i ljumna sommarkvällen för att visa senaste pionblomma osv och han går ner i varv då.
Det finns undersökningar som visar att blodtryck går ner när man har ett husdjur, det borde finnas liknande för trädgårdägare mfl.
Vad tror ni?