ojojoj!! Nu hade jag verkligen halkat efter riktigt ordentligt! Jag har fått ägna 2.5 timmar nu på morgonen åt att läsa ikapp mig i marsvinstråden!

Noterade också att jag tydligen hade sökts (för ett bra tag sen..

) :
"
MariaS 30-08-2009, 02:08
VArt har Thereze# tagit vägen föresten? Har inte sett henne här på länge...
Meriona 30-08-2009, 09:25
Spikar på huset svarade hon sist jag PMade. Men det tröttnar de väl på snart.... laugh.gif Småruffsen måste ju ha vuxit massor, gissar jag?
Stavar som en kråka.
"
Och Meriona hade förstådd det hela helt rätt - semester och husspikning gjorde att internettandet gick ner på ett "all-time-low" hos mig.

Nu har jag dock (tyvärr!) inte haft semester ända till nu, 5 veckor hade jag, men sen var jag så avvand efter det att jag knappt kom igång igen med annat än att leta efter information hur man gör och inte gör när man bygger saker..
Men nu blir det bot och bättring! Hösten är här och det ordentligt och snart blir det ännu värre med all vinter..
Fast det har sin charm också förstås, det är bara så jobbigt att göra saker när det är så kallt ute.
Och så vill jag bara tala om att det var så härligt att läsa att det gått så bra med lilla Antons kastrering!
Övrigt: Mina smågrisar mår alldeles utmärkt hela högen! (Har tre honor som jag betraktar som mina och två pojkar som jag har på lån från uppfödaren i Sandviken, inga ungar varken planerade eller på väg för tillfället, men vi får väl se senare i vinter/till våren, jag har inte bestämt mig än..). Så det är sammanfattningsvis fem små grisar som mumsar mat och busar dagarna i ända i mitt sovrum!
Och huset är allt annat än färdigspikat än heller, det är badrummet som tar all vår uppmärksamhet för tillfället, numera är jag utan både dusch och tvättmaskin och inom en vecka ryker nog toaletten och blir tillfälligt ersatt med en "pås-toalett"..
Men det kommer bli jättebra så småningom!
(Och så har jag haft lite småprojekt också som att bygga en till fasanbur och göra i ordning min bagarstuga så jag kan använda den i vinter om jag vågar.)
Det som är mest eftersatt här hemma är nog alla stackars uteväxterna som står kvar i sina krukor som jag sådde dem i i våras, men de får nog ta och klara sig så gott de kan på det viset över vintern så kanske de blir planterade till våren om de klarat sig..
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.