CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 15:14)

Jag fick just veta att hon får rätt antibiotika, men väntar på att vet. ska ringa.
Jag är helt övertygad om att njurarna är paj och att hon ska dö

Känner mig så sur på mig själv att jag inte stog på mig sist och fick antibiotika då.
Det är de garanterat INTE! Korven har ju fått Bectrim nu i fem dygn, hade njurarna varit paj, hade inte korven varit kvar efter 24 timmar! Så små djur, rasar fort om något sådant händer och i regel har man inte ens förstått att djuret är sjukt, förrän det varit borta. Däremot, kan hon mycket väl ha haft en lindrig urinvägsinfektion, som hon själv hållit i schack, med sitt stora intag av gurka. Faktum är att hennes åtrå till gurka, kan också ha varit hennes egen instinkt att hålla bakterierna på "rätt" nivå. De flesta djur klarar sig ganska bra och är dessutom väldigt smarta och har sina egna instinkter på lösningar.
Skulle inte tro att vet. har mycket mer att tillföra, utan slutför kuren så ska du se att korven blir helt återställd igen. Men ha med i beräkningen (utan panik) att detta kan komma igen, vissa urinvägsåkommor kan vara baserade genetiskt, med trånga urinvägar och sånt.