Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

83 sidor V  « < 75 76 77 78 79 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Marsvin, Dessa underbara varelser.
          Meriona
          Inlägg 11-01-2010, 22:13
          Länk hit: #1521

Gäster

Bifogad fil  agouti.jpg ( 308.45k ) Antal nedladdningar: 50

Såna här agoutis sprang omkring runt hotellet i Mexico, de var jättesöta! Gnagare är de, och visst måste de vara närbesläktade med marsvin, för visst påminner de? De gillade bäst banan, men även chips gick bra.... smiley_small_hug.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-01-2010, 22:14
          Länk hit: #1522

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Meriona @ 11-01-2010, 22:13) *

Såna här agoutis sprang omkring runt hotellet i Mexico, de var jättesöta! Gnagare är de, och visst måste de vara närbesläktade med marsvin, för visst påminner de? De gillade bäst banan, men även chips gick bra.... smiley_small_hug.gif

såå söööt! wub.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-01-2010, 22:15
          Länk hit: #1523

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jaha och hur många lånade du med dig hem?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-01-2010, 22:17
          Länk hit: #1524

Gäster

Planen var att ta med både en sån och en quatimundi och en Gaphals hem (info kommer i natur när jag orkar), men med bistra tullvakterna närvarande så var det väl ingen ide. Även kattmamma med ungar(Vi såg att hon födde för hon blev smal, men vi såg aldrig några bebisar), hade gärna fått plats i handbagaget.

Redigerat av Meriona: 11-01-2010, 22:18

Citera
          Wilmer
          Inlägg 12-01-2010, 00:55
          Länk hit: #1525

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Från Wikipedia;

CITAT
          The popular term (common) agouti designates several rodent species of the genus Dasyprocta that inhabit areas of Central America, the West Indies and northern South America. They are related to guinea pigs and look quite similar, but with longer legs. The species vary in color from tawny to dark brown with lighter underparts. Their body is covered with coarse hair which is raised when alarmed. They are about 20 in. in length with a short hairless tail.

De kan leva i 20 år, gimme gimme gimme!! Ett långlivat djur smiley_small_hug.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-01-2010, 20:25
          Länk hit: #1526

Gäster

Det sötaste var att när de åt så använde de tassarna precis som gerbiler... wub.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 15-01-2010, 23:57
          Länk hit: #1527

Medlem

Så sött Meriona! Jag gjorde ett långt inlägg häromdagen som försvann då det blev fel på sidan. Suck. I allafall så hittade jag att någon funderar på att starta en Kapybarafarm i Sverige. Spännande!

På söndag firar vi vår Antons födelsedag, ett år lille killen wub.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-01-2010, 23:59
          Länk hit: #1528

Gäster

STORT GRATTIS ANTON- LURVET!!!!! wub.gif Säg till matte att bjuta på fika vettja! ninja.gif Jag ska hålla bilen startklar när hon ger klartecken!

Citera
          humla
          Inlägg 17-01-2010, 10:13
          Länk hit: #1529

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 2 492

Åhh vilka söta marsvinskusiner, Meriona! De ser ut att ha större baktassar än marsvin, kanske kunde de sitta mer upprätt än vad marsvin kan?

Grattis Anton på stora dagen yaay.gif Och hoppas att tanten har kryat på sig.

Tyvärr gick det inte riktigt som vi ville med de små - vi har nämligen en Ingrid som av någon anledning flyger på dem och jagar dem. Vi hoppades på att detta skulle ge sig efter en tid, att hon skulle märka att detta är små bebisar som inte på något sätt hotar hennes rang i flocken. Men inte. Stackars små bebisar satt uppflugna på hustaken, alldeles stela och rädda. Till slut gav vi upp och satte Ingrid och Ingvar i en egen bur, så de små får vara med "tanterna" ifred. Och vilken skillnad det blev direkt! De små är inte alls speciellt rädda, utan är pigga och busiga med stora röstresurser. Vi hoppas på att sammanföringen ska gå bättre när de växt till sig lite, så att alla ska kunna bo tillsammans igen.

Bifogad fil  DSC_7767.jpg ( 37.79k ) Antal nedladdningar: 37

Bifogad fil  DSC_7747.jpg ( 48.67k ) Antal nedladdningar: 46

Citera
          Meriona
          Inlägg 17-01-2010, 10:37
          Länk hit: #1530

Gäster

Dudane då så vackra små kryp, Humla! wub.gif Vilken är vem av dem nu då?

Visst är det tråkigt att ni inte kunde få ihop dem med hela flocken, men ni hade ju ändå tur att ha så många att välja på så att det kunde bli bra ändå för allihop. Utan för människorna då, det är ju klart bekvämare att ha bara en bur. Wilmer har ju inte heller lyckats få ihop sin lilla flock hur mycket hon än försökt, man vill ju inte riskera att någon skadas allvarligt. sick.gif
          Jag håller tummarna för att er att det går att tota ihop dem längre fram, när de är äldre och visare! smile.gif

Ja agoutisarna satt på rumpan när de åt och höll maten i tassarna som gerbilerna gör. Och när de sprang så fick de upp en hiskelig fart och reste ragg när det var en individ de inte gillade. Riktigt coola kusiner. coolgleam.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 17-01-2010, 12:37
          Länk hit: #1531

Medlem

Det var ju trist Humla, blir ju som sagt jobbigare att ha flera burar. Som Meriona sa, här är det rejält ilsket fortfarande, Anton har ju tyvärr del i det hela som varit superkaxig ända sedan han vägde sina knappt 200 gram... Dina verkar ju vara timida! Efter ett punghugg och Indras varande läpp (rejält hugg från Anton) så tar jag det lugnare. Isa och Anton kommer hyffsat överrens när jag är med, Anton och Indra avskyr varandra som pesten.

De är så söta Humla, lite långhåriga? En brun bläs tycker jag ser dö-coolt ut!! kiss.gif

I går var det kalas för Anton, det var den 16/1 han fyllde ett, jag kollade hos Terese för säkerhets skull yaay.gif liten blir stor! Tror det kan komma någon bild shy.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Wilmer
          Inlägg 17-01-2010, 21:15
          Länk hit: #1532

Medlem

Nu har jag laddat upp några kalasbilder kram1.gif

Hurra för vår LillNöffe på ett årsdagen yaay.gif

Anton mumsar.jpg

Nöffe salladsbuffe.jpg

tjejernas nöffekalas.jpg

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Olle A
          Inlägg 17-01-2010, 21:47
          Länk hit: #1533

Gäster

CITAT (Meriona @ 11-01-2010, 22:13) *

Meriona, vad roligt att du har sett agoutis! Jag har bara sett en skymt av en sådan nära gränsen mellan Brasilien och Argentina, och hann precis ta en snabb bild. Men du verkar ha sett dem ordentligt, så jag får gratulera! De är mycket riktigt nära släkt med marsvin.

Wilmer, vilka fina bilder på dina små sötingar! wub.gif

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-01-2010, 08:29
          Länk hit: #1534

Gäster

Ooooih! Antons persiljemums var ju för söt! Vilken fin bild! (Och ja på tjejerna också såklart! Ingen måtta på mumsandet. bravo.gif

och Olle, det var ett antal som hade parkerat sig i hotellområdet så det var inte så besvärligt att få dem på bild. smile.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 18-01-2010, 11:02
          Länk hit: #1535

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

den här tråden är en av de gulligaste på hela odla, fy vad söta allas marsvin är! wub.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Myosotis
          Inlägg 18-01-2010, 11:51
          Länk hit: #1536

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Så söta bilder! wub.gif Grattis Anton i efterskott! blomma.gif (Hm, skulle varit en smilie som sträcker fram en persiljebukett, men jag hittar ingen sån)

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 18-01-2010, 13:45
          Länk hit: #1537

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Grattis i efterskott Anton! kiss.gif på nosen!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-01-2010, 18:58
          Länk hit: #1538

Medlem

Å, smaskis med persilja i mängd wub.gif Anton bugar och tackar för uppvaktningen. Jag har precis vilat på sängen med en varm Isa, myyys med små pälsiga vänner som är som gjorda för gos.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Wilmer
          Inlägg 21-01-2010, 12:46
          Länk hit: #1539

Medlem

Jag har fått bannor av Indra! Här håller folk tummarna för henne och så informerar jag inte nono.gif Dålig matte. Vi avslutade metacamkuren, då peps det fortfarande då och då, men inte alls som innan. Kändes rätt hopplöst. För säkerhets skull, trots att hon inte hade stenar, slutade jag helt med torrfoder (vet. rekommenderade). Jag har inte gett mysli utan bara "bra"foder, men ändå. Nu har jag inte hört henne pipa på.. Länge yahoo.gif . Kan alltså ha varit kalcium "korn" som retade hennes nu förmodligen känsliga urinvägar. Hoppas verkligen detta hjälpte, nog för att hon saknar sitt torrfoder lillan, men hennes föregångare Molly fick också leva utan på grund av sitt tandfel. Hon levde länge och var pigg, så det ska nog Korv-Indra också lyckas med giggle.gif

Herkules, visst är det sött... Jag önskar bara att fler kunde kliva ur marsvinsgarderoben och visa bilder på sina puddingar här smiley_small_hug.gif

korvis sugen på groddar.jpg

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-01-2010, 13:04
          Länk hit: #1540

Gäster

yahoo.gif Heja Korven! Nu har du väl pipit färdigt för gott hoppas jag? wub.gif

Citera

83 sidor V  « < 75 76 77 78 79 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 13:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon