Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529
Nja, vet inte det. Men hon har ju haft tre underbara mattar, så hon har ju inte haft en chans att bli normal?! Utvald av en, sedan vidare genom leden.. Hon är det personligaste marsvin jag någonsin haft, guuud vad jag kommer sakna henne!!
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
Jag har lite nostalgiskt tittat igenom tråden. Så många härliga nassar. Som barn tjatade jag alltid om husdjur. Det tog lång tid innan jag fick något - vandrande pinnar, inte precis vad jag tänkt mig. Så småningom blev det hamstrar och sen peakade det med ett marsvin. Som vuxen har jag kompenserat med hundar och katter. Just nu har vi av praktiska skäl, lägenhet och långa dagar på jobb, inget husdjur alls. Det känns inte så lite tomt. Fick dock vårt första barnbarn i oktober, så nu känns det lite bättre.....
Medlem
Antal inlägg: 13
Medlem nr: 13 170
Även jag har suttit och drömt mig tillbaka..Jag födde upp marsvin och var på utställningar över hela landet.. Hade som mest 24 marsvin! Fick en egen uppfödd hona som blev svensk champion..så jag har vart en verklig marsvins älskare. Fick tyvärr sluta 1995 då min son blev allergisk
Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529
Kul, jag var också på utställning med mina när jag var ung. Men då gällde bara gbg. Men så skulle man knöla med örona och rycka dem, usch och fy. Det gjorde visserligen inte jag, men det gick bra ändå
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Men stackars lilla Molly då. Hon var ju världens sötaste marsvin. Och stackars matte! Stor tröstekram fast jag vet att det inte hjälper. 7 år är väl en bra ålder för ett marsvin eller? Vad skönt att få somna hos sin matte så där i alla fall, hon måste ha känt sig trygg där.