Nu har jag kommit till den svåra stunden där jag måste göra mig av med mina kära marsvin på grund av min mans hälsa. Hans doktor meddelade honom att jag måste göra mig av med dom för annars så riskerar min man en halsoperation för att vidga luftrören, något jag ej vill skal ske.
Så 4 av de 6 jag har måste gå i första hand, då pappan till dessa underbara ungar (utom den svart vita) har tandproblem och den ena nedra tanden är nu borta och växer ej åter och en av de övre växer snett och tjockare än den andra och ibland kommer en extra synåls smal tand upp bakom den, så jag har fullt upp med honom med att sköta hans tänder och jag vet att ingen vill ta på sig detta frivilligt, så jag tänker behålla honom och han är en speciell favorit.
Mamman sedan är både minmans och min favorit så henne behåler vi också med tanke på att marsvin ej skall vara ensamma, så pappan får sälskap. Så det blir till att sterilisera en av dom om dom skall kunna bo ihop. Men om jag ej får dessa sålda så kommer dom med oss till Sandviken för min man har fåt nytt jobb där så vi skall flytta från Enköping till Sandviken, och då skall vi se till att vi kan finna ett hus med extra uthus som kan användas till marsvinen så dom ej är inne i själva huset med tanke på min man.
CITAT (humla @ 28-06-2008, 09:08)

Sedan några bilder på Ebba som testar olika vilstilar:

Ebba är ljuvlig! Jätte fin och verkar hur härlig som helst!