MEN!! Ett våfflat marsvin!! Så himla sööt! JAg hade själv en hmmm, va heter dom där "sträva" nu igen?? Han var så himla go! Han blev 8 år! Bodde i mitt rum med fri "tillgång" på frihet, han var nästan rumsren. Det var bara ett hörn som blev toa förutom buren och det kunde jag stå ut med. Det roligaste var en gång när min pappa kom in i rummet och råkade sparka till tvättkorgen, så att den slog till honom på benet (pappa alltså) Han sprang ut hur fort som helst och jag fattade ingenting!! Sen smög han tillbaka och berättade att han trodde att det var marsvinet som attackerade och bet honom!!

Guuud, va jag skrattade! Hade inte haft en aning om att min store, starke pappa var rädd för marsvin!! Usch, sa han jag tror att den ska bita av mina hälsenor!!

Jag brukade säga "Brrr, Brrr" så kom han som en liten raket över golvet och Brrr-ade tillbaka!! Marsvinet alltså, inte pappa

Min sambo hade också marsvin när han var liten, tyvärr blev han allergisk, men bara om han har dom upp i ansiktet. Nu har jag en kanin, Hugo. Han är också söt, men tyvärr inte den tamaste jag haft.
//Heda