| |
|
  |
Marsvin, Dessa underbara varelser. |
|
|
|
|
01-05-2009, 19:42
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (MariaS @ 01-05-2009, 20:31)  Hem till Wilmer förstås... Jaha.... Misstänkte det. Fast man kan ju inte vara säker...
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-05-2009, 19:44
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
Lägg på 15 minuter, så är vi hemma hos Meriona
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
01-05-2009, 20:04
|
Gäster

|
Dä ä då här Maria S bor mitt i Skaraborg som är MITT I SVERIGE, mitt i allting som är nåt av värde...därför bor hon 45 minuter från ALLTING!!!! Har du sett Arn? Den utspelar sig på Marias bakgård.... tuffa människor, de (vi) där västgötarna....
|
|
|
|
|
|
|
|
02-05-2009, 07:26
|

Medlem
Antal inlägg: 111
Medlem nr: 19 071

|
CITAT (MariaS @ 01-05-2009, 20:10)  I _mina_ hemtrakter? Jamen!! Varför har du inte sagt det tidigare? Självklart ska du komma och hälsa på!! (Och alla andra som skulle råka ha den goda smaken att vara i närheten!)
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|
|
|
|
|
|
|
|
03-05-2009, 17:50
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (Meriona @ 01-05-2009, 21:04)  Dä ä då här Maria S bor mitt i Skaraborg som är MITT I SVERIGE, mitt i allting som är nåt av värde...därför bor hon 45 minuter från ALLTING!!!! Har du sett Arn? Den utspelar sig på Marias bakgård.... tuffa människor, de (vi) där västgötarna....  Ja det är ju klart! Såg ju inspelningen från första parkett, på andra sidan viken  CITAT (Therese3z @ 02-05-2009, 08:26)  I _mina_ hemtrakter? Jamen!! Varför har du inte sagt det tidigare? Självklart ska du komma och hälsa på!! (Och alla andra som skulle råka ha den goda smaken att vara i närheten!)  Om jag minns rätt, så är jag vid Burger King på måndag kväll. Senast 18,00 är det i alla fall avfärd därifrån. Vad jag gör mellan frukost och avfärden, vet jag inte ännu... Kanske skulle åka och titta på små grisar...
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
05-05-2009, 08:55
|
Gäster

|
Men guuudars vad sött!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-2009, 09:19
|

Medlem

|
Min egen lilla favorit-youtube-film med marsvin är nog ändå den här: http://www.youtube.com/watch?gl=SE&hl=...p;v=-LrTtWjOSwIMimiwiwi!!!
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-2009, 11:15
|

Medlem

|
CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 10:35)  Hihi, frågan är vem som är gulligast, marsvinen eller karln?  Jag vet!  Både jag och Anders blir helt lyckliga när vi hör honom pipa "Mimiwiwi! Do a circle!! YAAAAAYY!! MIMIWIWIIW!!!" åt den lilla grisen! (Vi kollar på den filmen _ofta_ och har lagt oss till med en liten (o)vana att imitera honom när vi pratar med våra djur, vare sig det är katterna eller grisarna..)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-2009, 12:42
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Dääär är den!! Jag såg den för länge sedan och har letat efter den. Jag har tränat Indra matvraket men inte kommit så långt som till cirkel än... Tyckte det var så läckert  Hon har ju lärt sig att stå på bakbenen vid pussljud, så.. (Vilket är rätt festligt när man sitter o pussar på pojkvännen i soffan  ).
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-2009, 12:56
|

Medlem

|
CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 13:24)  Haha, säkrast du håller dörren stängd så att de inte flyr av rädsla för tokarna !  Försök göra samma sak sen med fasanerna....  Ännu bättre; jag ska fiilma när jag gör så med fasanerna sen.. (Fast jag lovar inte att fasanerna ska reagera nämnvärt eller fatta något av det; bara att jag ska uppmana dem att göra en cirkel! Och filma det.)  Men jag vet inte om jag lägger upp det på youtube nödvändigtvis..  Fast i väntan på film på just mina fasaner så kan ni få njuta även av denna lilla film, också den en mycket stor favorit hos mig och ja, jag härmar även den karln när jag pratar med mina djur..! http://www.youtube.com/watch?v=DFwN6VNgQVsCITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 13:42)  Dääär är den!! Jag såg den för länge sedan och har letat efter den. Jag har tränat Indra matvraket men inte kommit så långt som till cirkel än... Tyckte det var så läckert  Hon har ju lärt sig att stå på bakbenen vid pussljud, så.. (Vilket är rätt festligt när man sitter o pussar på pojkvännen i soffan  ). Visst är det jobbigt när man vet att man sett en film/bild/text någonstans, men man har inte en susning om vart och alla sökningar misslyckas en efter en.. Hihi!! Indra måste se jättesöt ut när hon står och spanar på er! "Vart är min mat?!"  Förresten, var det inte dina marsvin som gillar att mumsa persilja (parsley)?
Redigerat av Therese3z: 05-05-2009, 12:58
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-2009, 15:22
|

Medlem

|
Precis Therese, och får hon inte mat efter smackandet (pussandet) inom rimlig tid så börjar det oinkas förfärligt och förhoppningsfullt dessutom  . Hett tips, lär ej ditt marsvin oinka vid pussljud Ska kolla tube filmerna sedan, jo, mina två damer gillar persilja, Anton ratar den än så länge.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
10-05-2009, 22:08
|

Medlem

|
Youtube är livsfarligt.. Så mycket charmigt det finns att fastna framför där!! Anton, lill Nöffe enligt husse, är invägd på 713 gram i lördags. Stora karln  . När jag skrubbade buren i helgen satte jag in ett av husen åt honom istället för hängmattan. Han låg mest under den och ugglade, tyckte han behövde lite utsikt. Nu sitter han på taket och spanar, resultatet lyckat alltså  Jag har också fått hänga upp torrfoderskålen, alltså byta till en som går att hänga upp. Han släpade den på burgolvet full med spån på nolltid, pälsen börjar bli rejäl!! Ja, jag vet, jag ska ta kort  . Stortjejerna mår bara bra, grässäsongen är underbar för små pälsbollar  Indra fyller ett år i veckan, då blir det kalas igen.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
11-05-2009, 09:09
|
Gäster

|
Ett himla kalasande...  Ett år, vilken dag då? Över 700 gram! Hur ska detta sluta? Ett blobbigt marsvin?
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
11-05-2009, 18:40
|
Gäster

|
Hihi ett nakenmarsvin!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|