Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

83 sidor V  « < 37 38 39 40 41 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Marsvin, Dessa underbara varelser.
          Chamomille
          Inlägg 01-05-2009, 19:42
          Länk hit: #761

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (MariaS @ 01-05-2009, 20:31) *
          Hem till Wilmer förstås...

Jaha.... Misstänkte det. Fast man kan ju inte vara säker...

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          MariaS
          Inlägg 01-05-2009, 19:44
          Länk hit: #762

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Lägg på 15 minuter, så är vi hemma hos Meriona biggrin.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-05-2009, 20:04
          Länk hit: #763

Gäster

Dä ä då här Maria S bor mitt i Skaraborg som är MITT I SVERIGE, mitt i allting som är nåt av värde...därför bor hon 45 minuter från ALLTING!!!! Har du sett Arn? Den utspelar sig på Marias bakgård.... tuffa människor, de (vi) där västgötarna.... cool.gif

Citera
          Therese3z
          Inlägg 02-05-2009, 07:26
          Länk hit: #764

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 19 071

CITAT (MariaS @ 01-05-2009, 20:10) *
          Nu är det faktiskt så att jag befinner mig i dina trakter heeela vecka 31 VARJE år, men inte har jag fått någon inbjudan inte... -cry-.gif nono.gif rtfm.gif
          Ja är du på ingående, tar jag med mig termosen och möter upp... Jag har ju bara 45minuter bilväg... whistling.gif

I _mina_ hemtrakter? Jamen!! Varför har du inte sagt det tidigare? Självklart ska du komma och hälsa på!! (Och alla andra som skulle råka ha den goda smaken att vara i närheten!) biggrin.gif

--------------------
          Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.

Citera
          MariaS
          Inlägg 03-05-2009, 17:50
          Länk hit: #765

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Meriona @ 01-05-2009, 21:04) *
          Dä ä då här Maria S bor mitt i Skaraborg som är MITT I SVERIGE, mitt i allting som är nåt av värde...därför bor hon 45 minuter från ALLTING!!!! Har du sett Arn? Den utspelar sig på Marias bakgård.... tuffa människor, de (vi) där västgötarna.... cool.gif

Ja det är ju klart! Såg ju inspelningen från första parkett, på andra sidan viken giggle.gif

CITAT (Therese3z @ 02-05-2009, 08:26) *
          I _mina_ hemtrakter? Jamen!! Varför har du inte sagt det tidigare? Självklart ska du komma och hälsa på!! (Och alla andra som skulle råka ha den goda smaken att vara i närheten!) biggrin.gif

Om jag minns rätt, så är jag vid Burger King på måndag kväll. Senast 18,00 är det i alla fall avfärd därifrån. Vad jag gör mellan frukost och avfärden, vet jag inte ännu... Kanske skulle åka och titta på små grisar...

Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-05-2009, 08:30
          Länk hit: #766

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Nog för att många marsvin gillar vatten men den här lille krabaten är så söööt wub.gif

marsvinsbad

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 08:55
          Länk hit: #767

Gäster

Men guuudars vad sött! wub.gif

Citera
          Therese3z
          Inlägg 05-05-2009, 09:19
          Länk hit: #768

Medlem

Min egen lilla favorit-youtube-film med marsvin är nog ändå den här:

http://www.youtube.com/watch?gl=SE&hl=...p;v=-LrTtWjOSwI

Mimiwiwi!!! biggrin.gif

--------------------
          Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 09:35
          Länk hit: #769

Gäster

Hihi, frågan är vem som är gulligast, marsvinen eller karln? laugh.gif wub.gif

Citera
          Therese3z
          Inlägg 05-05-2009, 11:15
          Länk hit: #770

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 10:35) *
          Hihi, frågan är vem som är gulligast, marsvinen eller karln? laugh.gif wub.gif

Jag vet! biggrin.gif biggrin.gif
          Både jag och Anders blir helt lyckliga när vi hör honom pipa "Mimiwiwi! Do a circle!! YAAAAAYY!! MIMIWIWIIW!!!" åt den lilla grisen! coolgleam.gif
          (Vi kollar på den filmen _ofta_ och har lagt oss till med en liten (o)vana att imitera honom när vi pratar med våra djur, vare sig det är katterna eller grisarna..) crazy.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 12:24
          Länk hit: #771

Gäster

Haha, säkrast du håller dörren stängd så att de inte flyr av rädsla för tokarna ! laugh.gif Försök göra samma sak sen med fasanerna.... w00t.gif crazy.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-05-2009, 12:42
          Länk hit: #772

Medlem

Dääär är den!! Jag såg den för länge sedan och har letat efter den. Jag har tränat Indra matvraket men inte kommit så långt som till cirkel än... Tyckte det var så läckert giggle.gif Hon har ju lärt sig att stå på bakbenen vid pussljud, så.. (Vilket är rätt festligt när man sitter o pussar på pojkvännen i soffan rotfl.gif ).

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Therese3z
          Inlägg 05-05-2009, 12:56
          Länk hit: #773

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 13:24) *
          Haha, säkrast du håller dörren stängd så att de inte flyr av rädsla för tokarna ! laugh.gif Försök göra samma sak sen med fasanerna.... w00t.gif crazy.gif

Ännu bättre; jag ska fiilma när jag gör så med fasanerna sen.. naughty.gif coolgleam.gif
          (Fast jag lovar inte att fasanerna ska reagera nämnvärt eller fatta något av det; bara att jag ska uppmana dem att göra en cirkel! Och filma det.) wink.gif biggrin.gif
          Men jag vet inte om jag lägger upp det på youtube nödvändigtvis.. wink.gif
          Fast i väntan på film på just mina fasaner så kan ni få njuta även av denna lilla film, också den en mycket stor favorit hos mig och ja, jag härmar även den karln när jag pratar med mina djur..! biggrin.gif
          http://www.youtube.com/watch?v=DFwN6VNgQVs

CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 13:42) *
          Dääär är den!! Jag såg den för länge sedan och har letat efter den. Jag har tränat Indra matvraket men inte kommit så långt som till cirkel än... Tyckte det var så läckert giggle.gif Hon har ju lärt sig att stå på bakbenen vid pussljud, så.. (Vilket är rätt festligt när man sitter o pussar på pojkvännen i soffan rotfl.gif ).

Visst är det jobbigt när man vet att man sett en film/bild/text någonstans, men man har inte en susning om vart och alla sökningar misslyckas en efter en.. blink.gif
          Hihi!! Indra måste se jättesöt ut när hon står och spanar på er! "Vart är min mat?!" biggrin.gif

Förresten, var det inte dina marsvin som gillar att mumsa persilja (parsley)? wink.gif

Redigerat av Therese3z: 05-05-2009, 12:58

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-05-2009, 15:22
          Länk hit: #774

Medlem

Precis Therese, och får hon inte mat efter smackandet (pussandet) inom rimlig tid så börjar det oinkas förfärligt och förhoppningsfullt dessutom coolgleam.gif . Hett tips, lär ej ditt marsvin oinka vid pussljud coolgleam.gif

Ska kolla tube filmerna sedan, jo, mina två damer gillar persilja, Anton ratar den än så länge.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 19:51
          Länk hit: #775

Gäster

Nu har vi full odling av persilja på balkongen, så du kan tryggt åka på semester Wilmer! bravo.gif yes.gif

Citera
          lissa
          Inlägg 06-05-2009, 02:27
          Länk hit: #776

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

nono.gif Aja baja...man ska inte luras som ni gör ....Här sitter jag och läser om en läcker karl som pratar lite som vi alla gör med våra djur...
          ranting.gif Men vart tog den läckra karlen vägen...inte ens ett litet finger ser man -cry-.gif
          Sen tänkte jag, OK han med fasanen kanske är något att kolla in, men inte ens det .. man får kanske nöja sig med att se en bit av några fingrar... dunno.gif

Den badande lille nassen var ju gullig, men att bara bada bakkroppen är väl inte logiskt...eller är det jag som fortfarande är besviken över att inte ha få se en läckerhet innann jag d010.gif Nej, jag tror att jag har blivit bortskämd med era bilder, och har fått abstinensbesvär helt enkelt...
          biggrin.gif biggrin.gif smiley_small_hug.gif till er alla...

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 10-05-2009, 22:08
          Länk hit: #777

Medlem

Youtube är livsfarligt.. Så mycket charmigt det finns att fastna framför där!!

Anton, lill Nöffe enligt husse, är invägd på 713 gram i lördags. Stora karln smiley_small_hug.gif . När jag skrubbade buren i helgen satte jag in ett av husen åt honom istället för hängmattan. Han låg mest under den och ugglade, tyckte han behövde lite utsikt. Nu sitter han på taket och spanar, resultatet lyckat alltså tummenupp.gif Jag har också fått hänga upp torrfoderskålen, alltså byta till en som går att hänga upp. Han släpade den på burgolvet full med spån på nolltid, pälsen börjar bli rejäl!! Ja, jag vet, jag ska ta kort rolleyes.gif .

Stortjejerna mår bara bra, grässäsongen är underbar för små pälsbollar wub.gif Indra fyller ett år i veckan, då blir det kalas igen.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-05-2009, 09:09
          Länk hit: #778

Gäster

Ett himla kalasande... laugh.gif Ett år, vilken dag då? yaay.gif

Över 700 gram! Hur ska detta sluta? unsure.gif
          Ett blobbigt marsvin?

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-05-2009, 10:21
          Länk hit: #779

Medlem

OM jag inte minns fel shy.gif så är det 14 maj. Anton blir inte blobbig, vi ska ta bort kulor och päls, sedan väger han nog 350 gram cirkus a0a.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-05-2009, 18:40
          Länk hit: #780

Gäster

Hihi ett nakenmarsvin! laugh.gif

Citera

83 sidor V  « < 37 38 39 40 41 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 17:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon