Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Smink för karlar!, tillvänjning
          Anma
          Inlägg 19-02-2007, 12:16
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:52)
          Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Visst är det konstigt det där.. det finns så många riktigt rynkiga människor som är riktigt vackra. På en själv ser man bar ade fula rynkorna... Min man brukar säga att han älskar mina kråkbon i ögonvråna, själv skulle jag gladeligen vara utan dem... sleep.gif Sen har jag ett "skrattansikte", när jag skrattar skrattar hela ansiktet, inte bara mun och ögon, har inte brytt mig om det förr, men i somras hade jag vita fåror runt ögonen när jag blivit solbränd. Inte lika charmigt wacko.gif ...
          Men då sa min man att jag får skratta hela tiden för då syns det inte när jag gnällde om det... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 19-02-2007, 12:28
          Länk hit: #22

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag inbillar mig att flertalet krämer hjälper till att göra huden rynkigare och tunnare. Kan inte vara nyttigt att gå omkring småfuktig i huden hela tiden. Jämför med hur man ser ut efter att ha slappat i badkaret en stund. *tar till min folkvettslogik här, fel eller rätt* smile.gif

Det jag menar är att om huden hela tiden ska spännas och stramas av diverse krämer, och påfrestas av detta, då kanske huden blir ÄN skrynkligare om man slutar tillföra krämer.

Får dock 'erkänna' att jag själv syndar ibland, med handkräm, rengöringsmedlet på jobbet torkar tyvärr ut huden. Huff. Tur att Stokolan finns, den enda kräm man kan använda utan att förstöra sin macho-image
          rolleyes.gif
          Fast den var bättre förr i blå plåttub...

--------------------
          zon2.5

Citera
          Biggan_
          Inlägg 19-02-2007, 13:01
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40)
          Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag!  :)
          Mvh
          Fenja

Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall rolleyes.gif jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då unsure.gif Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Créme fraiche? unsure.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          stina
          Inlägg 19-02-2007, 13:17
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jag är krämoman helt klart! Älskar väldoftande krämer, peelingkrämer, duschkrämer, ansiktsmasker etc, etc och har massor. Inte för att jag tror att dom gör mej vackrare, utan för att jag helt enkelt tycker om det! rolleyes.gif

Gillar också smink och sminkar mig ofta och gärna. Har inget problem att gå ut osminkad, men jag tycker det är kul med smink. rolleyes.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 19-02-2007, 13:27
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (kristerh @ 19-02-2007, 11:27)
          CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00)
          Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt... rolleyes.gif

De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket wink.gif
          tror de bara är 65 laugh.gif sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt wink.gif laugh.gif

laugh.gif tongue.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Reserv
          Inlägg 19-02-2007, 13:39
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Birgitta P @ 19-02-2007, 13:01)
          Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag!  smile.gif
          Mvh
          Fenja

Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall rolleyes.gif jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då unsure.gif Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Créme fraiche? unsure.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Aha....det är därför jag känner mig så fraiche då rolleyes.gif attans, jag som ville känna mig fräsch tongue.gif tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-02-2007, 14:04
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Samma inställning som jag har då! biggrin.gif På andra är det charmigt med skrattrynkor, men jag vill inte ha det själv. rolleyes.gif För min egen del handlar det mer om åldersnoja än om utseendet i sig. Jag vill inte inse att jag håller på att bli äldre. Jag inser att jag kommeratt få rynkor en dag men jag vill inte ha det nu.

Citera
          Gita
          Inlägg 19-02-2007, 15:19
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! smile.gif
          Mvh
          Fenja

Yes, håller med. Använder en ganska dyr ansiktscreme, inte för jag tror på föryngringseffekten utan för att det känns skönt vilket inte torr, stramande hud gör. Dessutom sminkar jag mej och färgar håret, ser piggare ut då, och då känner jag mej piggare.
          Gita

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-02-2007, 17:43
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Har man en problemhy (även annars, för att upprätthålla en bra hy) finns det väl ingen anledning att inte använda de hjälpmedel som finns ifrom av hudcreme/lotion. Jag har en torr och känslig hy, när det är kallt ömmar ansiktet. Använder rengörningscreme med efterförljande behandling morgon och kväll = slipper ömheten och hyn håller sig i form. Kan inte se att män inte kan göra detsamma, även män kan ömma om kinderna wub.gif

Skulle dock bli liiite sur om jag inte fick ha min mascara ifred, eller concealer laugh.gif

Citera
          stina
          Inlägg 19-02-2007, 19:05
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 18:43)
          Skulle dock bli liiite sur om jag inte fick ha min mascara ifred, eller concealer laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Sätta lås på sminkväskan??? tongue.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-02-2007, 20:36
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-02-2007, 20:44
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2007, 20:36)
          Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper. laugh.gif

Ger mig 17 på att de man måste gömma sina sminkprodukter för är just dessa "machomän" laugh.gif laugh.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 20:47
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

du menar alltså på fullaste allvar, att Peter Siepen inte är en machoman???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 19-02-2007, 21:03
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

äh! lite kajal på en karl är ju rock'n roll! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-02-2007, 21:10
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (pejori @ 19-02-2007, 20:47)
          Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper.  :lol:

du menar alltså på fullaste allvar, att Peter Siepen inte är en machoman???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Är varken bekant med personen eller namnet. Sminkar han sig så har jag ärligt talat ingen större lust att ändra på det förhållandet. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Christa
          Inlägg 19-02-2007, 21:30
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Vad andra gör bryr jag mig inte om men själv vill jag absolut inte smeta in ansiktet med något. Känns läbbigt och kladdigt. wacko.gif

Skönhet kommer inifrån säger de och f-n trot. Under en period gick jag på det där att man skulle gå ner i vikt genom att minimera fettintaget.
          Det enda som hände var att jag fick en massa rynkor...

Tror det är bra att vara ute mycket i friska luften så att det bildas D-vitamin i huden men också undvika att vara ute mellan 12 och 14 på sommaren så man inte utsätter huden för de farligaste ultravioletta solstrålarna.

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 21:33
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

smörjer in mej för min torra huds skull...men det är en bra fuktighetsbevarande kräm...antirynk med "elastin" används inte... smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          faith
          Inlägg 19-02-2007, 21:36
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Jag har torr och känslig hud så om jag inte smörjer in mig med fuktkräm så får jag klåda och huden flagnar. sad.gif Använder dock inte antirynkkrämer trots att jag passerat 40, jag tror inte dessa är bra för huden. Min hud ser ändå mycket yngre ut än vad jag är.

Jag tycker att män också ska smörja in huden. wub.gif Sminket vill jag dock behålla själv. rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Castea
          Inlägg 19-02-2007, 21:37
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

"Tur i oturen" för mig. Jag har nyligen haft en hudsjukdom (rosacea), och hädanefter är det receptbelagd underhållsbehandling som gäller för mig för att inte återfå sjukdomen. Så jag behöver inte ens tänka på Loreal, antirynk, nanosfärer och allt det där kosmetiska tugget. Rätt gott, faktiskt.

Citera
          Betty
          Inlägg 19-02-2007, 21:42
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jag säger bara NUXE - kanske inte det allra billigaste alternativet - men det i särklass bästa! wub.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 12:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon