Är väldigt noga med handhygienen (antagligen sedan min tid inom sjukvården) men är ytterst sällan sjuk! Offentliga toaletter är vedervärdiga! Alltid papper på sittringen eller så hukar jag, papper för att hantera kran, handtag osv och torka händer, använder ALDRIG blåsmaskinen för handtork.
Detta har jag bankat i barnen så de har alltid varit oerhört noggranna till skillnad från deras kompisar som skrattade åt dem när de tvättade händerna efter toalettbesök

Undrar vad de fick lära sig hemma...
Har inte varit magsjuk de senaste 10 åren och då var det inte pga bakterier, förkyld var jag i julas för första gången på säkert 12 år (som jag kan räkna det till).
Efter matinköp och tafsande på kundvagn tvättar jag alltid händerna direkt när jag kommer hem. Tar inte på utsidan av förpackat kött och sedan på köttet utan att tvätta mig emellan. Tvättar alltid händerna innan matlagning. Slänger alltid wettextrasan efter en vecka (när jag städar) som jag tror avhandlats i en tidigare tråd. Har alltid olika gummivantar för kök och toalett, likaså trsaor och svamp. Kanske är jag nojjig...