Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frusen änglatrumpet, är det helt kört, vad tror ni?
          Mozart
          Inlägg 20-02-2007, 10:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 82
          Medlem nr: 7 969

Trots den långa hösten så hann jag inte få in min änglatrumpet i tid. sad.gif
          Den första fronstknäppen hade kommit innan jag hann reagera och få in stackaren. Då hade den redan tappat alla blad och såg bedrövlig ut, och ännu värre ser den ut nu.
          Det är en planta uppdriven från frö förra året, jag hade inte skött den speciellt bra, så den var inte så stor, så den blev riktigt illa tilltygad.
          Nu består den av en pinne som står och är alldeles i hopp skrynkald, torr och död. Jag var på väg att slänga hela växten, men så såg jag att längst ner fanns det ändå liv, tror jag. Så jag tror att rötterna lever, men inte mer än 1 cm ovan jord har liv.
          Hur ska jag göra nu då? Jag tänkte försökta få fart i den igen, jag hoppas det är möjligt. Vad tror ni? Under vinterna har den förvarats ganska svalt ca 15-17 grader, och den har fått en liten skvätt vatten då och då.

Vad tror ni, är det kört, eller ska jag försöka?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon