Jag kommer att köpa sex sötkörsbär på Gisela 5 stam och dessa är Burlat, Katalin, Linda, Margit, Regina och Ställa. Du som har en eller flera sorter av dessa hör av dig? Ympning av äpple pågår har ett 30 tal äppleträd på gång på B 491 stam. Men hur ympar man plommon och persikor och får de att ta sig? du som lyckas kan väl höra av dig? Får plommon stammar i mars 07. Ympkvistar av plommon ock Frost.kommer då ochså Samt en del apple. Har äppleblom, en blomma per blomplanta de andra borttagna för blommorna själ så myket kraft från ympen, på några plantor mest för att se blommen, VÅR, min sista stora ympomgång för nu är trädgården full med äppleträd. Söta, hoppas goa finska och ryska röda, en del genom röda äpplen. Utöver detta ympar från Balsgård, Mycket fina ympar och en av dem är Gala, så jag köpt svavel för att ta bort skorv om det behövs. Allt görs nu i källaren under lysrör med vinter ute -25 grader C i natt men vår i hjärtat och källaren. (Bästa tiden för ymp inne på grundstammar är nu och tänk på smitorisken använd sprit till att göra ren verktygen. Bor i zon 5. Lycka till)
--------------------
|