Hej alla pionälskare!
Jag har just kommit in från att ha mockat stallet och där, under mockningen, funderar men väldigt bra. Idag funderade jag på pionplantering.
Jag längtar redan efter Odlas perennerbjudande som brukar komma så här års någongång. I två år i rad har jag köpt bl.a pioner och förra året köpte jag alla sorter som erbjöds....TROTS att jag vet att man inte ska plantera pioner på våren!!....eller?????
Eftersom de jag har som jag köpt på odla är högst två år gamla kan jag inte avgöra om det kommer att gå bra eller inte. Plantorna har sett ganska fina ut om än inte så stora på sommaren. Efter första årets plantering blommade en redan första året med en blomma, men förra sommaren gjorde den det inte. I år blommade också en av de nyköpta från i våras. De flesta har dock inte blommat alls.
Gick där nu i stallet och bestämde mig (oh jag karaktärslöse!) för att INTE beställa från Odla i vår (om det nu kommer erbjudanden på pioner?) men....jag vet, jag kommer att falla som en blöt pion mot marken, när erbjudandet väl kommer...och beställa i alla fall.
Önskar nu en seriös diskussion om detta...vad tror ni, vad gör ni, vad hoppas NI????
Ylva
Har en gård i Dalarna som heter Vargheden (har facebooksida och hemsida med samma namn!) Islandshästar, höns, perennträdgård, köksträdgård, växthus, hantverk. Ett mysigt och personligt B & B!