Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Någon annan som har köpt, Petuniafrö från Impecta
          Floppy
          Inlägg 20-04-2007, 22:03
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Hippo...kan du inte berätta hur du gjorde med petunian och kanske nån bild?

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          lizatuss
          Inlägg 23-04-2007, 23:14
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 7 090

När det gäller Rara växter så har jag mycket dålig erfarenhet. Har köpt dyra fröer av dem som inte grott och mailat dem två gånger.
          Första gången för en månad sedan. Idag fick jag till svar att en del fröer bara inte vill gro och att det inte finns något de kan göra åt det.
          Snacka om dålig service!

Citera
          Cowgirl
          Inlägg 27-04-2007, 15:13
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 9 074

Hejsan!
          Är helt grön på detta forum -skulle bara kika efter vilka växter jag törs toppa och inte (sommardahlia, tex.) MEN -så fick jag se detta. Jag har köpt och sått Crystal Red från Impecta för drygt en månad sen. Gjorde mig till och satte ett och ett så att det skulle bli enkelt att skola om dem sen. De kom snällt upp efter någon vecka, men sen har det inte hänt ett smack! De har stått helt stilla och inget mer än hjärtbladen vill komma upp, de är nu stora som knappnålshuvuden. Då har de ändå stått under lysrör 15 timmar om dagen i 16-18 grader. Funderar om det är något fel på såjorden, men allt annat jag sått har ju gått bra. Eller så är det något med fröna, kanske man kan misstänka om det är fler som har upplevt lite svag livskraft i denna sorten.

Hm. Ska prova att ge lite svag näring och se om de tar sig!

Citera
          Floppy
          Inlägg 27-04-2007, 16:15
          Länk hit: #24

Medlem

Jag har igen erfarenhet av just 'Crystal Red' men det verkar som att de är väldigt långsamma för mina 3 som jag lyckades få upp av 2 sådda påsar....är bara 1 - 1,5 cm höga...och jag sådde mina 28/2 och 17/3 och de dök upp 1 den 8/3 och de andra 2 den 23/3...
          Jag tror att jag ska ta och försöka plantera om dem i helgen om jag hinner...få se om de sätter fart då

--------------------

Citera
          Floppy
          Inlägg 19-09-2007, 15:28
          Länk hit: #25

Medlem

Jag lovade tidigare att berätta för er andra hur det hade gått med Petunior 'Crystal Red' nr 373...här är svaret som jag fick av Impecta nu...

CITAT
          Jag lovade att återkomma efter avslutade grotester av artikelnr 373. Jag ber om ursäkt för att svaret dröjt men här kommer det till slut.

Tyvärr visade sig Petunia Crystal Red inte hålla måttet i år. Det skulle kunna vara så att fröerna är skördade för tidigt, vilket enligt vår erfarenhet kan ge infertila fröer.

Det får ju inte hända men tyvärr gör det det ändå (som tur är mycket sällan)

Så vet ni nu ni andra också att det var dåliga frön redan från början...men att det tydligen fanns vissa som hade turen att få bra frön...

Jag vill bara ge Veronica Gårdestig på Impecta en stor blomma.gif och thanks.gif för en utmärkt service... bravo.gif

--------------------

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 19-09-2007, 16:40
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

jag tycker de är snabba , trevliga och har god service -däremot är inte grobarheten altid något "att göra vågen" för .. ska jag ha 15 plantor minst, eller fler, väljer jag andra fröföretag "

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Andreas1974
          Inlägg 12-04-2012, 18:14
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 69
          Medlem nr: 3 594

Nu dristar jag mig till att svara på en 5 år gammal tråd (ja, ni som blir vansinniga av att jag gör det... får väl bli det!)
          Jag sökte efter just Fantasy Crystal Red, och hamnade därför här. Min erfarenhet av den sorten är bara god. Jag har haft en enda påse (Impectas 373) alltsedan 2009. Det stod 50 frö på den och jag har väl sått och fått ett tiotal plantor om året sedan dess så det var med stor besvikelse jag ser att den nu saknas i Impectas sortiment (bara några få fröer kvar i min påse nu, så jag skulle behövt beställa fler). Uppenbarligen var 2009 års frön av betydligt bättre kvalitet än 2007s!
          Bifogad fil  Petunia_Fantasy_Crystal_Red.JPG ( 57.59k ) Antal nedladdningar: 17

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 05:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon