Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nya engelska pelargonsticklingar, Hur ska jag behandla dem?
          emmapemma
          Inlägg 03-03-2007, 09:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 443
          Medlem nr: 6 354

Råkade köpa ett par regal-pelargon-sticklingar på pelargonutställningen i bergianska trädgården (Målars och Roberts) till mina döttrar. Jag undrar, hur ska jag sköta dem för att få dem frodiga och blommande till sommaren.

Andra pelargoner jag har (Mårbacka) har jag inomhus under lysrör och vattnar mest med kranvatten, men slänger på lite biobact ibland. Dessa trivs jättebra. Men jag har för mig att regal-pelargonerna är kinkigare (jag tog dem under änglapelargoner, så jag såg inte att de var regal förrän jag kom hem).

Köldknäpp? 5 grader i garaget, möjligen med extraljus ifall jag orkar montera det. Är det något? Om det skulle vara det, för hur lång tid?

Åhhh, nu märks det att jag fyllt 30 - nu börjar hemmet sakta fyllas med olika sorters pelargoner och fuchsior whistling.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 18:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon