| |
|
  |
Anmälan till Skåneträff den 6 maj, Vi åker till Odlas plantskola |
|
|
|
|
09-03-2007, 19:38
|
Medlem
Antal inlägg: 400
Medlem nr: 6 987

|
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma 14. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 15. Eva, N Rörum, Höör 16. Tobias, Trelleborg 17. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården.
Är nyss hemkommen från Prag så det är därför jag inte svarat förrän nu.
Däremot slänger jag ut en fråga: Är det lagom med besök i min trädgård + besök och samvaro på Odlas plantskola samt "växtbytning" på något av ställena (ev något annat ställe) eller vill ni ha fler aktiviteter? Jag tänkte slänga iväg ett mail till Eva och samspråka med henne om vad som finns i dessa trakter att visa. Men hojta gärna till om eventuella önskemål... Ska det vara privat trädgård, plantskola, "fin" slotts-trädgård, vacker natur eller vad?!?
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2007, 19:24
|

Medlem
Antal inlägg: 1 429
Medlem nr: 2 441

|
För min del räcker det nog. Det lär ju ta ett tag att gå igenom Odla, och sedan fika i Marskattans trädgård och snacka med alla. Det låter supermysigt tycker jag. Sedan kanske de som kommer längre ifrån gärna vill ha mer på programmet, men det står ju var och en fritt att göra en massa andra saker den dagen. Vad säger ni andra?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2007, 23:24
|

Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113

|
Vickevas förslag låter bra i mina öron...
man vill ju inte hasta igenom plantskolan... och inte heller genom fikan...
Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2007, 15:48
|

Medlem
Antal inlägg: 13
Medlem nr: 9 286

|
Dum fråga kanske men var ligger Odlas plantskola? Jag jobbar tyvärr den helgen men jag kanske kan åka dit en annan dag.
Redigerat av Hofsan: 11-03-2007, 15:50
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2007, 15:58
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Hofsan @ 11-03-2007, 15:48)  Dum fråga kanske men var ligger Odlas plantskola? Jag jobbar tyvärr den helgen men jag kanske kan åka dit en annan dag. Här står mer att läsa Hofsan! Plantskolan ligger mellan Höör o Hässleholm. Skåneträffen
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
13-03-2007, 08:06
|

Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579

|
CITAT (fruberglund @ 06-03-2007, 18:28)  Ingen uppifrån landet? Jag vill gärna åka om det går men alla ni är ju nerifrån. Skriver upp mig ändå så får vi avvakta om det kommer någon mer som vill hänga på härifrån, går ju även att hämta upp på vägen neråt.
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. Jag har också hoppats att det skulle komma med några uppifrån landet, men jag har ytterligare 10 mil för att ens komma till Gränna så det är nog bara att acceptera, det blir för långt. Så vitt jag kan minnas är detta första gången vi gör ett allvarligt försök till en träff, och jag är så avis!!!!! Kanske någon eldsjäl kan dra igång något liknande för oss i andra delar, ex.vis Småland och uppåt.?
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 18:11
|

Medlem

|
Kom igen Ewa L, det krävs ingen eldsjäl för att skriva ett inlääg, föreslå en datum och en plats, det vore väl kul om det blev fler träffar på andra ställen i landet!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 18:26
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (vickeva @ 15-03-2007, 18:11)  Kom igen Ewa L, det krävs ingen eldsjäl för att skriva ett inlääg, föreslå en datum och en plats, det vore väl kul om det blev fler träffar på andra ställen i landet!! Absolut, håller med om att det vore kul med träffar på annat håll i landet  Hoppas att det finns någon eldsjäl som kan ta initiativ.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-03-2007, 19:19
|
Medlem

|
Nä så trist att ni ska lägga ner! Jag förstår ju verkligen att ni oxå har 24 timmar per dygn och inte hinner med allt. Samtidigt är jag jätteglad för er skull för det innebär ju att det bra med postorderförsäljningen och hemsidan. Men det kommer att kännas tomt, jag åkte till plantskolan för att det var bra växter samt att ni alla i personalen var så glada och trevliga. Rent egoistiskt så känns det: -Var ska jag nu åka? Om ni kan fixa så vi har någonstans att fika, så kan ju vi som kommer bjuda er på fika som tack! Fast nu när jag tänker efter så kanske nybryggt kaffe i stället för termos-kaffe inte hade varit så dumt? Eller vad säger ni andra som har anmält er? Visst kan vi väl ordna någon form av knytis? Hembakt eller "köbe"-kakor går bra vilket som... // Agge
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-03-2007, 19:40
|

Medlem

|
absolut, vi tar med lite att tugga på...  men va trist att plantskolan ska läggas ner?.. ajdå, men världen är tuff och man måste prioritera. Ciczi
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-03-2007, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 475
Medlem nr: 7 256

|
Ojdå! Om det ska fyndas kanske man ändå skulle ta sin egen bil...
--------------------
God odlingslycka! Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
19-03-2007, 12:55
|

Medlem

|
Vilken tur att vi bestämde träffen nu då, innan ni lägger ner, annars hade nog jag inte kommit iväg till odla..
Självklart tar vi med fika, men hur blir det nu.. skulle vi fika i marskattans trädgård, eller tar vi bara odla denna gång?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-03-2007, 15:20
|

Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579

|
Nu blir jag ännu mer avis!!! Inte nog med att ni får träffas och ha mysigt, ni får köpa rea-perenner oxå. Hur orättvis får världen bli?? Nåja; ha det så kul.
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
19-03-2007, 18:48
|
Gäster

|
[quote name='marskattan' date='09-03-2007, 19:38' post='572498'] 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 12. Linda, Lomma 13. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 14. Eva, N Rörum, Höör 15. Tobias, Trelleborg 16. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården.
jag kommer inte
|
|
|
|
|
|
|
|
19-03-2007, 18:48
|
Medlem

|
För min del så kan vi mer än väl ta och fika på plantskolan, har vi tur så kanske en eller båda "grabbarna" kan sitta med en stund. Sen kan vi ju ta växt-bytena/"marknaden" hemma hos mig och det är ju ingenting som säger att det är förbjudet att ta en kopp kaffe då oxå. För er som inte varit på Odlas plantskola så kan jag rekomendera PLATS FÖR PLANTOR PÅ HEMVÄGEN!!! Deras priser i vanliga fall är helt suveräna och ska det nu bli lite rea-priser så kommer i alla fall jag bli totalt skogs-tokig
Redigerat av marskattan: 19-03-2007, 18:49
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-03-2007, 18:51
|

Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227

|
Är sååå sugen...vi får väl se hur läget ligger med både pengar och tid då. Kanske kan få med mig mamma, hon bor på vägen ner (Ljungby) och grannen så får jag sällskap i bilen i alla fall Och så rea till råga på allt...ja inte lär jag tjäna på det om man räknar soppapengar men det är ju nöjet att få träffa grabbarna innan de slår ihop sin "nyöppnade" plantskola som drar lite också
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
|
|
|
19-03-2007, 19:04
|

Medlem

|
ojojojo....  har ska det shoppas....  får tittat snällt på sambon så att jag får låna bilen.... Ciczi
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-03-2007, 19:23
|

Medlem

|
CITAT (flaxss @ 19-03-2007, 18:48)  jag kommer inte Men snälla Linus, har det hänt något?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
19-03-2007, 20:01
|
Gäster

|
CITAT (vickeva @ 19-03-2007, 19:23)  Men snälla Linus, har det hänt något? kan inte bara , plus har jag inga pengar heller
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|