|
vickeva
04-03-2007, 16:20
Läs om träffen här: SkåneträffKopiera listan, klistra in i ditt inlägg och skriv till ditt eget namn, skriv också vilken ort du åker ifrån, så kan vi samordna samåkare. Det ska bli kul det här!! 1. Vickeva, Hjärup
aanderss
04-03-2007, 16:26
Jag vet inte om jag kan komma ännu
vickeva
04-03-2007, 16:27
Detta är ju på inget sätt någon bindande anmälan, det är ju bara för att vi ska få en uppfattning...
Alexander-VG-zon3
04-03-2007, 16:40
2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm
stennie
04-03-2007, 16:46
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.)
Alexander-VG-zon3
04-03-2007, 18:28
ahh det glömde jag att fråga , nån som jag kan samåka med ?? har tyvärr ingen möjlighet att komma dit . kan ta buss in till stan . och sen om det är nån jag kan samåka med från kstad till träffen ??
Susanna
04-03-2007, 18:35
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon.
Maggan H
04-03-2007, 20:33
Ledsen  , jag jobbar ju den helgen! Buhu, jag kan inte komma!
MAggan förlåt en dum fråga men vi har väl inte bestämt helg ännu? hur kan du veta att du jobbar då? eller har jag totalt missuppfattat saken?
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3
Ciczi
(Ciczi kan inte de två sista helgerna i Maj månad)
Lady Hamilton
04-03-2007, 22:38
 Det står 6 Maj längst upp på denna tråd...........
CITAT (Lady Hamilton @ 04-03-2007, 22:38)   Det står 6 Maj längst upp på denna tråd........... jaha... ska man läsa rubriken också...  Ciczi
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg.
lyckero
05-03-2007, 21:00
Vi får väl se om jag hittar någon att samåka med... Kommer i så fall ifrån Lyckeby (Karlskrona). Lyckero
vickeva
05-03-2007, 21:03
Alltså: 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med)
Hoppas att det var ok att jag fyllde på listan.
charlie
05-03-2007, 22:30
Är alldeles ny och har ingen aning om var Skåneträffen är någonstans? Det låter intressant. Kan man läsa mer om den någon annanstans? Charlie
CITAT (charlie @ 05-03-2007, 22:30)  Är alldeles ny och har ingen aning om var Skåneträffen är någonstans? Det låter intressant. Kan man läsa mer om den någon annanstans? Charlie Ja, så här började det : http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=53015
CITAT (charlie @ 05-03-2007, 22:30)  Är alldeles ny och har ingen aning om var Skåneträffen är någonstans? Det låter intressant. Kan man läsa mer om den någon annanstans? Charlie Ja, så här började det : http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=53015  Hmmm....vad hände nu 2 likadana inlägg ???
charlie
05-03-2007, 23:04
Åker gärna till träffen.
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon
Pernillaheterjag
06-03-2007, 10:01
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala.
Biggan_
06-03-2007, 12:17
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu.
Jonas70
06-03-2007, 14:23
CITAT (charlie @ 05-03-2007, 23:04)  Åker gärna till träffen. 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon Är du från Södra Sandby? Vad skoj. Där bor ju jag oxå, men jag har ännu inte kollat upp om jag kan den dagen. Min bror gifter sig dagen innan...
Biggan_
06-03-2007, 17:28
CITAT (Jonas70 @ 06-03-2007, 14:23)  Är du från Södra Sandby? Vad skoj. Där bor ju jag oxå, men jag har ännu inte kollat upp om jag kan den dagen. Min bror gifter sig dagen innan... Ja, jag är från Södra Sandby utanför Lund! CITAT (charlie @ 05-03-2007, 23:04)  Åker gärna till träffen. 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon Då är vi tre från Södra Sandby!
vickeva
06-03-2007, 17:33
Vad kul att vi blir så många 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu.
fruberglund
06-03-2007, 18:28
Ingen uppifrån landet? Jag vill gärna åka om det går men alla ni är ju nerifrån. Skriver upp mig ändå så får vi avvakta om det kommer någon mer som vill hänga på härifrån, går ju även att hämta upp på vägen neråt.
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt.
Jag är också sugen, men måste kolla lite längre fram hur maken har det....  Och så vill jag ju åka på Jättegrönt i Linköping som är den dagen.....  åhh, beslutsångest... 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma
catlady
07-03-2007, 13:34
Jag vill också följa med, men kan inget garantera än! Samåker med Muguet om jag fortfarande får! 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma 14. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet)
CITAT (catlady @ 07-03-2007, 13:34)  Jag vill också följa med, men kan inget garantera än! Samåker med Muguet om jag fortfarande får! 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma 14. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) Jag har reserverat en plats till dig i bilen !
Eva i Skåne
07-03-2007, 15:00
Jag är också pigg på att komma och träffa några Skåne-odlaiter  . Än ser det ut som jag har närmast till plantskolan, men så har jag också varit där några gånger 1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma 14. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 15. Eva, N Rörum, Höör
Jag hade gärna följt med, men måste isåfall kunna åka med någon:)
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma 14. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 15. Eva, N Rörum, Höör 16. Tobias, Trelleborg
vickeva
08-03-2007, 17:52
CITAT (Bizze @ 08-03-2007, 17:49)  Jag hade gärna följt med, men måste isåfall kunna åka med någon:) fast det kan ju inte vara så stora problem? ni är ju ett gäng från Trelle. Det löser sig säkert Jag har förresten glömt att säga att jag kan köra och ta 4 personer i min bil. Jag utgår från Hjärup, kan ju köra inom Lund eller annan ort på vägen(Lomma tex).
bizze det blir ju både du och jag och stennie från trelleborg, nog måste du få plats nån stans???  ciczi
Hehe jo det är sant. Förhoppningsvis kan någon klämma in mig i bilen:P Så stor är jag ju ändå inte
Ciczi
Ophelia
08-03-2007, 19:57
Åhhhh....behöver jag tala om hur avis jag är
tröstekram du får gärna komma du med, sylvia ska ju från götet... Ciczi
Ophelia
08-03-2007, 20:26
CITAT (ciczi @ 08-03-2007, 20:21)  tröstekram du får gärna komma du med, sylvia ska ju från götet... Ciczi Jag får väl åka kvasten då Kolbäck är ännu lite längre norrut jämfört med Götet Får fundera på saken annars träffas ni väl fler gånger och Sösdala finns väl kvar....om ni inte shoppar loss att det inte ens finns en växtdel kvar
risken är ju överhängande... vi får be grabbarna om att ha välfyllda lager den dagen...  Ciczi
lyckero
09-03-2007, 10:53
Jag bara undrar - har inte varit med på sådant här innan... Blir det mer på programmet än Odlas plantskola? Växtbyte? Samvaro? Trädgårdsbesök? Lyckero
stennie
09-03-2007, 12:37
Här står det lite mer, Marskattan har bjudit in oss i sin trädgård  , är det någon som har fler idéer, bara fram med dom!
marskattan
09-03-2007, 19:38
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 13. Linda, Lomma 14. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 15. Eva, N Rörum, Höör 16. Tobias, Trelleborg 17. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården.
Är nyss hemkommen från Prag så det är därför jag inte svarat förrän nu.
Däremot slänger jag ut en fråga: Är det lagom med besök i min trädgård + besök och samvaro på Odlas plantskola samt "växtbytning" på något av ställena (ev något annat ställe) eller vill ni ha fler aktiviteter? Jag tänkte slänga iväg ett mail till Eva och samspråka med henne om vad som finns i dessa trakter att visa. Men hojta gärna till om eventuella önskemål... Ska det vara privat trädgård, plantskola, "fin" slotts-trädgård, vacker natur eller vad?!?
vickeva
10-03-2007, 19:24
För min del räcker det nog. Det lär ju ta ett tag att gå igenom Odla, och sedan fika i Marskattans trädgård och snacka med alla. Det låter supermysigt tycker jag. Sedan kanske de som kommer längre ifrån gärna vill ha mer på programmet, men det står ju var och en fritt att göra en massa andra saker den dagen. Vad säger ni andra?
Vickevas förslag låter bra i mina öron...
man vill ju inte hasta igenom plantskolan... och inte heller genom fikan...
Ciczi
Dum fråga kanske men var ligger Odlas plantskola? Jag jobbar tyvärr den helgen men jag kanske kan åka dit en annan dag.
Biggan_
11-03-2007, 15:58
CITAT (Hofsan @ 11-03-2007, 15:48)  Dum fråga kanske men var ligger Odlas plantskola? Jag jobbar tyvärr den helgen men jag kanske kan åka dit en annan dag. Här står mer att läsa Hofsan! Plantskolan ligger mellan Höör o Hässleholm. Skåneträffen
CITAT (fruberglund @ 06-03-2007, 18:28)  Ingen uppifrån landet? Jag vill gärna åka om det går men alla ni är ju nerifrån. Skriver upp mig ändå så får vi avvakta om det kommer någon mer som vill hänga på härifrån, går ju även att hämta upp på vägen neråt.
1. Vickeva, Hjärup 2. Linus Svensson , Broby ( Västraby ) alternativ Kristianstad/Hässleholm 3. Stennie, Trelleborg 4. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 5. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 6. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 7. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 8. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 9. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 11. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 12. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. Jag har också hoppats att det skulle komma med några uppifrån landet, men jag har ytterligare 10 mil för att ens komma till Gränna så det är nog bara att acceptera, det blir för långt. Så vitt jag kan minnas är detta första gången vi gör ett allvarligt försök till en träff, och jag är så avis!!!!! Kanske någon eldsjäl kan dra igång något liknande för oss i andra delar, ex.vis Småland och uppåt.?
vickeva
15-03-2007, 18:11
Kom igen Ewa L, det krävs ingen eldsjäl för att skriva ett inlääg, föreslå en datum och en plats, det vore väl kul om det blev fler träffar på andra ställen i landet!!
Piccante
15-03-2007, 18:26
CITAT (vickeva @ 15-03-2007, 18:11)  Kom igen Ewa L, det krävs ingen eldsjäl för att skriva ett inlääg, föreslå en datum och en plats, det vore väl kul om det blev fler träffar på andra ställen i landet!! Absolut, håller med om att det vore kul med träffar på annat håll i landet  Hoppas att det finns någon eldsjäl som kan ta initiativ.
Göran Carlsson, Odla.nu
16-03-2007, 15:50
Jag har fått förfrågningar om det går bra den 6 maj och det är klart att det gör!
Nu är det så att vi har beslutat att vi ska stänga ner plantskolan och koncentrera oss på hemsidan och postorderförsäljningen. Det är svårt att satsa 100% på flera olika saker plantskolan har alltid kommit i andra hand. Eftersom Odla.nu och postordern tar alltmer tid har vi tagit detta beslut. Dessutom behöver vi mer plats för denna verksamhet och det får vi automatiskt om vi stänger ner plantskolan. Lite tråkigt men samtidigt skönt. Det var förstås lite olämpligt med artikeln i Allers trädgård men den gjordes förra våren och detta visste vi inte då.
Hur som helst så finns det många perenner i plantskolan och en del rosor också för den delen och dessa växter har vi tänkt sälja ut billigt i omgångar under våren. Kommer ni den 6 maj finns det alltså goda möjligheter att göra fina fynd. Många plantor säljs i stora krukor och billigare än på de flesta ställen även i vanliga fall. Nu kommer vi att sälja dem riktigt billigt!
Om vi vet hur många som kommer så kan vi fixa fika att bjuda på.
marskattan
16-03-2007, 19:19
Nä så trist att ni ska lägga ner! Jag förstår ju verkligen att ni oxå har 24 timmar per dygn och inte hinner med allt. Samtidigt är jag jätteglad för er skull för det innebär ju att det bra med postorderförsäljningen och hemsidan. Men det kommer att kännas tomt, jag åkte till plantskolan för att det var bra växter samt att ni alla i personalen var så glada och trevliga. Rent egoistiskt så känns det: -Var ska jag nu åka? Om ni kan fixa så vi har någonstans att fika, så kan ju vi som kommer bjuda er på fika som tack! Fast nu när jag tänker efter så kanske nybryggt kaffe i stället för termos-kaffe inte hade varit så dumt? Eller vad säger ni andra som har anmält er? Visst kan vi väl ordna någon form av knytis? Hembakt eller "köbe"-kakor går bra vilket som... // Agge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|