| |
|
  |
Anmälan till Skåneträff den 6 maj, Vi åker till Odlas plantskola |
|
|
|
|
11-04-2007, 16:57
|

Medlem
Antal inlägg: 64
Medlem nr: 9 649

|
Får en nykomling hänga på? Jag bor i Lund och samåker gärna. Är i flyttagen just nu, så helgerna är rätt inbokade men ett och annat besök i en plantskola borde hinnas med...
|
|
|
|
|
|
|
|
11-04-2007, 20:28
|

Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113

|
Märta Linnea klart du får hänga på  kopiera in ditt namn på listan oh skriv varifrån du åker ifall det är nån som vill samåka... Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|
|
|
|
|
|
|
|
11-04-2007, 20:56
|

Medlem
Antal inlägg: 64
Medlem nr: 9 649

|
Vad bra,  , då gör jag det och hoppas att jag kan åka med någon. [quote 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna [/quote]
|
|
|
|
|
|
|
|
12-04-2007, 14:37
|

Medlem
Antal inlägg: 1 429
Medlem nr: 2 441

|
Det känns som om följande personer kanske skulle kunna samåka, jag kör gärna, vad säger ni om det. Jag får plats med en till i bilen om någon mer känner att Lundatrakten känns som hemma.. Eller kan vi väl köra inom Norra Rörum och plocka upp Eva?
Ni kan väl höra av er och säga om ni vill åka med mig? Viveka
1. Vickeva, Hjärup 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma
edit Oj jag missade ju Märta Linnea, du kan juj åka med mig!! förlåt
Redigerat av vickeva: 12-04-2007, 18:53
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
12-04-2007, 18:31
|
Gäster

|
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !?
( jag vet inte än om jag kommer eller inte , men tror någ att jag kan komma )
sen nåt förslag !! skulle vi ha nån växtmarknad med !? vad tycker ni ?
typ där vi kan skänka/byta/sälja plantor . om vi skulle fika i någons trädgård kan vi kanske ordna nån växtmarknad hos den i trädgården , vad tycker ni om det ?
Redigerat av flaxss: 12-04-2007, 18:31
|
|
|
|
|
|
|
|
12-04-2007, 22:29
|
Medlem
Antal inlägg: 400
Medlem nr: 6 987

|
Jepp vi kan ha någon form av växtmarknad/bytesmarknad hemma i min trista trädgård... Men pga att trädgården knappast är enorm så föreslår jag att vi tar med blommorna/det vi vill erbjuda och har det på picknick-filtar eller liknande. För om alla är superavancerade och kommer med bord att ha sina blommor på så kan det bli liiiite trångt. Eller så kanske min snälle och händige gubbe fixar ihop ett jättebord av pallbockar och playwood skivor.
Jag tänkte låna ihop några bänkar och stolar av grannarna häromring och har även filtar att tillgå, allt för att ni inte ska behöva fylla bilarna med sådana "onödiga" saker = mer plats till blommor *flinar*
Skulle det vara dåligt väder så tränger vi ihop oss i huset.
- Dock bör det tilläggas att vi inte är lämpliga för allergiker då vi har hund (stor och extremt snäll) samt 3 katter!
Vi planerar att ha kaffe, te och något kallt att dricka och så får ni själva fixa det ni vill "tugga" i er.
// Agge, som ser fram emot detta men samtidigt börjar bli nervös!!! jisses, kommer min trädgård att duga?!?
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
12-04-2007, 22:45
|
Gäster

|
jodå klart den duger , men det tycker jag låter som en bra ide ? vad tycker resten ? annars så kan man ju ha sina plantor direkt på gräsmattan ?
sen ska man ju inte känna tvång att ha med sig plantor heller . men om det är nån som har så skulle det va kul att få/byta/köpa nåt från medlemmar här nåt extra ju
|
|
|
|
|
|
|
|
12-04-2007, 23:07
|

Medlem
Antal inlägg: 36
Medlem nr: 112

|
Ni är annars jättevälkomna hem hit i vår trädgård (1500 kvm)! Vi bor ju rätt nära Sösdala (i Broby).... om du har "trångt" menar jag, Marskattan?.... Eller skämtar du?;-) (Har för mig att du berättade motsatsen när vi träffades på fröträffen i Marieholm???? Fel?...) Men bord lär det väl inte bli fråga om? Bara ställa upp våra krukor på mark/gräs....
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2007, 17:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113

|
Int ska vi krångla till det väl, vi kör på gräsmattan...  Ska vi förresten säga en ungefärlig tid när vi ska träffas på odlas plantskola eller? (när öppnar de?) Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2007, 22:17
|
Medlem

|
CITAT (Nina H i NÖ Skåne @ 13-04-2007, 00:07)  Ni är annars jättevälkomna hem hit i vår trädgård (1500 kvm)! Vi bor ju rätt nära Sösdala (i Broby).... om du har "trångt" menar jag, Marskattan?.... Eller skämtar du?;-) (Har för mig att du berättade motsatsen när vi träffades på fröträffen i Marieholm???? Fel?...) Men bord lär det väl inte bli fråga om? Bara ställa upp våra krukor på mark/gräs.... Hej Nina! Jämfört med dig så har jag en jätteliten trädgård, den är bara 500 kvm (hela tomten är 1050) och lär nog inte bli större för vi har världens snålaste bonde till granne. Så det du minns från fröträffen hos Mari var nog min vurm för irisar samt min samlar-mani på fröer *flinar* Så det är väl frågan om det är praktiskt möjligt att få in ca 20-25 personer samt plantor på min gräsmatta och det bör väl gå. Det stora problemet blir om det är enormt varmt och gassande sol för vi har inte mycket till skugga... Men det löser vi om det problemet uppstår. Så alla är fortfarande hjärtligt välkomna hit och jag tackar för att du så snällt erbjöd din trädgård!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2007, 23:02
|
Medlem

|
CITAT (Ciczi @ 13-04-2007, 18:19)  Int ska vi krångla till det väl, vi kör på gräsmattan...  Ska vi förresten säga en ungefärlig tid när vi ska träffas på odlas plantskola eller? (när öppnar de?) Ciczi Jag kan ta på mig uppgiften att prata med Odla om när det passar att vi kommer (alternativt höra med Sylvia om hon vet något mer). Jag körde förbi plantskolan idag men där var inte öppet Jag tänkte även skriva ihop en liten vägbeskrivning från Odlas plantskola hem till oss (ca 2 mil) så alla kan känna sig säkra på att hitta hit om bil-karavanen kommer på villovägar. Tänkte lägga den någonstans här på forumet så man kan ladda ner den här, samt även skriva ut några ex och ha med mig till plantskolan. Alltså; vilken tidpunkt passar bra för att träffas på Odla? Om jag föreslår kl 11.00 låter det bra? Sen behöver vi ju inte bestämma någon tidpunkt för att köra vidare till mig, utan vi märker väl när vi är lagom nöjda (dvs slut i plånboken o fullt i bilen)? Så försöker jag ta kontakt med Odla under veckan och hör av mig här med mer bestämda tidpunkter nästa helg.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 01:02
|

Medlem
Antal inlägg: 36
Medlem nr: 112

|
Låter jättebra marskattan!!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2007, 06:52
|

Medlem

|
Kanon, Marskattan!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 20:55
|

Medlem

|
Skriver i denna tråd för att alla de som prenumererar på denna tråd ska få reda på att det händer nya saker, gå till Ny sida om besöket på odla.Alla är för övrigt fortfarande välkomna att anmäla sig!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 21:10
|
Medlem

|
Smart tänkt vickeva!!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2007, 21:28
|

Medlem
Antal inlägg: 280
Medlem nr: 7 296

|
CITAT (vickeva @ 12-04-2007, 15:37)  Det känns som om följande personer kanske skulle kunna samåka, jag kör gärna, vad säger ni om det. Jag får plats med en till i bilen om någon mer känner att Lundatrakten känns som hemma.. Eller kan vi väl köra inom Norra Rörum och plocka upp Eva? Ni kan väl höra av er och säga om ni vill åka med mig? Viveka
1. Vickeva, Hjärup 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma
edit Oj jag missade ju Märta Linnea, du kan juj åka med mig!! förlåt Vad gulligt av dig att erbjuda skjuts! Jag åker gärna med dig, måste bara stämma av att jag verkligen kan åka med... Jag återkommer!
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
20-04-2007, 21:32
|
Gäster

|
kom på en sak , om någon här inne skulle skriva ut sidan med listan på folk när den blir klar och sen kan vi bocka av när folket kommer , så vi håller räkningen och vet att alla är komna
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2007, 09:26
|

Medlem

|
Var bor du då, Halli? CITAT (Halli @ 20-04-2007, 22:28)  Vad gulligt av dig att erbjuda skjuts! Jag åker gärna med dig, måste bara stämma av att jag verkligen kan åka med... Jag återkommer!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2007, 11:24
|

Medlem
Antal inlägg: 280
Medlem nr: 5 149

|
CITAT (flaxss @ 20-04-2007, 22:32)  kom på en sak , om någon här inne skulle skriva ut sidan med listan på folk när den blir klar och sen kan vi bocka av när folket kommer , så vi håller räkningen och vet att alla är komna Kan vi inte också sätta på oss en liten namnlapp med våra namn (alias och förnam) så vi vet vem vi är ?
--------------------
Gröna & jordiga hälsningar från Muguet Zon 1
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|