Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blåsippor, Måste gräva om rabatten, klarar de det?
          Katti med torpet
          Inlägg 04-03-2007, 21:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 906
          Medlem nr: 190

Jag har en rabatt längs med södersidan på huset där det sen många år finns en rugge blåsippor. De är nog tagna från skogen för många år sedan så det är frågan om den vanliga "vildformen".
          Nu har tyvärr denna rabatt blivit invaderad av både gräsmatta och såpnejlika och jag tänkte därför gräva om hela rabatten för att få bort alla oönskade rötter och passa på att jordförbättra.
          Är dock lite bekymrad för blåsippan, tror mig har förstått att de är lite kinkiga och undrar därför om ni har någon erfarenhet av dem. När är det bäst att genomföra en sådan här operation (vill inte vänta till hösten). Skall jag vänta till de har blommat över?
          Vad vill de ha för jord? Antar att de föredrar lövkompost men det kan jag inte erbjuda, duger vanlig kompost? Skall jag gödsla, eller undvika gödsel (pås-ko)?

--------------------
          Odlar i kall zon 3.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 07:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon