| |
|
  |
Det låga aktiva deltagandet, i nya forumet. |
|
|
|
|
06-03-2007, 21:58
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Om det är för låg aktivitet så får vi väl aktivera oss.  Fast jag tror att dom flesta väntar på att våren skall drabba oss. Men nu skall jag avaktivera mig, John Blund väntar.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-03-2007, 22:57
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
CITAT (cic @ 06-03-2007, 21:21)  Vad är tex. skillnaden på "skriv snabbsvar" och " skriv svar"..? Den skillnad jag har upptäckt är att vid snabbsvar så kan du inte citera (som jag gör nu) och du kan inte heller förhandsgranska. Men det kanske är fler skillnader.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 06:46
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 10:18)  ---- antingen i topp 20 eller om jag söker i medlemslistan.... ---- Var också inne på Medlemslistan och Topp 20 nu för att se och den tiden som står är ju när jag var inne på den sidan senast och kollade. Hur ofta kollar man där så andra kan kartlägga vad man gör? Visst kan jag hålla med om att det är en onödig information men inte slutar jag vara aktiv här för en sån sak. Även om jag loggar in anonymt, läser massor men skriver sällan. Hitta mej nu om ni kan!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 09:33
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 06:46)  Var också inne på Medlemslistan och Topp 20 nu för att se och den tiden som står är ju när jag var inne på den sidan senast och kollade. Hur ofta kollar man där så andra kan kartlägga vad man gör? Visst kan jag hålla med om att det är en onödig information men inte slutar jag vara aktiv här för en sån sak. Även om jag loggar in anonymt, läser massor men skriver sällan. Hitta mej nu om ni kan!  När personen senast tittade på just den sidan???? Hur klurade du ut det??? Vore skoj att få veta bara.  tillägg: hmm, isåfall var du inne igen på medlemslistan efter att du skrivit det här inlägget då va??
Redigerat av anna_rispan: 07-03-2007, 09:35
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 09:42
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Jag är ganska säker på att Berith har missuppfattat det där, eller så är det jag som har missuppfattat henne. Som jag har uppfattat det så ser man (både jag själv och andra) när någon senast gjort en förflyttning i forumet, inte när man senast var inne på sidan för medlemmar. Jag betvivlar att alla är inne och bevakar när dom senast var inne, och naturligtvis så blir det aktuell tid för Berith när hon ska se SIN senaste förflyttning då hon tittar där. Jag är mycket väl medveten om att jag inte förstår mig på funktionerna här inne och känner mig allmänt obekväm, så jag KAN ha missuppfattat funktionen.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 09:45
|

Medlem

|
CITAT (Pia L @ 07-03-2007, 09:42)  Jag är ganska säker på att Berith har missuppfattat det där, eller så är det jag som har missuppfattat henne. Som jag har uppfattat det så ser man (både jag själv och andra) när någon senast gjort en förflyttning i forumet, inte när man senast var inne på sidan för medlemmar. Jag betvivlar att alla är inne och bevakar när dom senast var inne, och naturligtvis så blir det aktuell tid för Berith när hon ska se SIN senaste förflyttning då hon tittar där. Jag är mycket väl medveten om att jag inte förstår mig på funktionerna här inne och känner mig allmänt obekväm, så jag KAN ha missuppfattat funktionen. mm, det där känns mer rimligt....jag trodde först att det var sneast inloggning bara. för i går stod det tydligen förrgår på mig.  skumt va???
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 11:07
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Funderade länge över det där och kom fram till att om någon intresserar sig för mina inloggningstider så är det inte mitt problem  Jag kan förstå om andra vill värna om sina uppgifter, men jag orkar inte bry mig faktiskt. Jag kan tala om att jag oftast loggar in vid 10-tiden och att jag alltid kollar i t ex receptavdelningen, träningstråden och de nya trådarna. Vad är det för hemligt med den informationen egentligen? Vad skulle man kunna göra med informationen? Osb, det är ingen kritik till er som vill ha den informationen för er själva, jag bara förstår inte. Någon kanske kan förklara för mig?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 11:14
|

Medlem

|
jag funderar också....
jag loggar in som anonym av många olika anledningar...
men om det är så att forumägarna vill att det ska synas när varje medlem loggar in så är det okej. så är det ju nuförtiden. använder man passerkort in i en byggnad så är man registerad.
förut var man verkligen anonym när man loggade in som anonym. för kunde man väl absolut inte se när någon man saknade vart inne senast?? det kanske är det som saknas. att få vara helt dold.
eller så är det av prinip. övervakningssamhället gillas inte va alla så är det ju.
men fortfarande så är man ju skapligt anonym. är det flera anonyma inne o man inget skriver är det väldigt svårt att gissa var just jag finns. för att jag finns här kan man alltså nuförtiden se.
det tråkigaste med att logga in o synas är ju att då syns allt man gör. om man står i sin brevlåda eller exakt vilken tråd man läser. det kan jag känna är onödigt....
oj vad mycket det blev!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 11:16
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (LadyG @ 07-03-2007, 11:07)  Funderade länge över det där och kom fram till att om någon intresserar sig för mina inloggningstider så är det inte mitt problem  Jag kan förstå om andra vill värna om sina uppgifter, men jag orkar inte bry mig faktiskt. Jag kan tala om att jag oftast loggar in vid 10-tiden och att jag alltid kollar i t ex receptavdelningen, träningstråden och de nya trådarna. Vad är det för hemligt med den informationen egentligen? Vad skulle man kunna göra med informationen? Osb, det är ingen kritik till er som vill ha den informationen för er själva, jag bara förstår inte. Någon kanske kan förklara för mig? Det finns en del människor som har ett enormt kontrollbehov över andra människor. Det sitter en sån bredvid mig på jobbet och idag är hon ovanligt jobbig. Det gäller att kunna koppla bort henne mentalt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 11:20
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2007, 11:16)  Det finns en del människor som har ett enormt kontrollbehov över andra människor. Det sitter en sån bredvid mig på jobbet och idag är hon ovanligt jobbig. Det gäller att kunna koppla bort henne mentalt. Det kan vara svårt att göra, men alternativet är inte direkt bättre...
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 11:33
|

Medlem
Antal inlägg: 598
Medlem nr: 3 031

|
Jag är också en sån där som inte skriver särskilt ofta. Men jag är in på odla och läser varje dag, ibland flera gånger samma dag. Det tar väl ett tag innan man kommer igång och förstår sig på alla funktioner, särskilt för oss som inte skriver så ofta. Jag tror säkert att odla kommer bli lika aktivt som det brukar vara...
--------------------
Jejja, zon 6
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 11:49
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 09:33)  När personen senast tittade på just den sidan???? Hur klurade du ut det??? Vore skoj att få veta bara.  tillägg: hmm, isåfall var du inne igen på medlemslistan efter att du skrivit det här inlägget då va??  Nu måste jag tänka efter hur jag menade och hur du menar, för jag tror att jag missuppfattat alltihop.  När jag kollar någons profil, står det ju ett klockslag när senaste visningen var. I din står det 11.43, och klockan visar 11.48. Eftersom jag är inloggad anonymt, är det antagligen så att min titt hos dej inte syns utan att besökaren från 11.43 var inloggad som synlig. Rörigt det här.... När jag kollade min egen profil i morse, var kanske nån annan också där och kikade? Så det var den personens tid jag såg och inte min egen?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 12:00
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 11:49)  Nu måste jag tänka efter hur jag menade och hur du menar, för jag tror att jag missuppfattat alltihop.  När jag kollar någons profil, står det ju ett klockslag när senaste visningen var. I din står det 11.43, och klockan visar 11.48. Eftersom jag är inloggad anonymt, är det antagligen så att min titt hos dej inte syns utan att besökaren från 11.43 var inloggad som synlig. Rörigt det här.... När jag kollade min egen profil i morse, var kanske nån annan också där och kikade? Så det var den personens tid jag såg och inte min egen? hjälp nu blev jag ännu mer förvirrad. jag kankse får knata ner till support o slänga ut en fråga till Inegmar o Göran om de där mystiska tiderna??
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 12:08
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 12:00)  hjälp nu blev jag ännu mer förvirrad. jag kankse får knata ner till support o slänga ut en fråga till Inegmar o Göran om de där mystiska tiderna?? Jaa tack, gör det.  Det kan ju vara bra att veta hur det funkar, det kanske är sånt som gör att en del drar sej för att delta här. Om dom tror att dom är iakttagna alltså.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 13:04
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Jag tar bort för jag tänkte fel
Redigerat av Stintan43: 07-03-2007, 13:15
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 13:04
|

Medlem

|
jag har ställt frågan i support nu. så vi får veta vad det är för tid.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 15:56
|

Medlem

|
Nu har Ingemar förklarat för oss i Support. Och Agneta, jag tror att det är lättare att följa dej på forumet när du skriver inlägg än om du bara smyger runt bland trådarna och profilerna.  (Tar ditt askar/Netha som exempel med i snitt 22 inlägg per dag.)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 17:16
|
Medlem
Antal inlägg: 2 134
Medlem nr: 6 842

|
Rent tekniskt går ändå en hel del mycket långsammare på det nya forumet när man som jag i vardagslag jobbar med en elva år gammal Mac. Ska jag sedan logga in för att t ex besvara en fråga, tar det en jäääkla tid och när det väl är överstökat, hamnar jag tillbaka i index och måste leta upp frågan igen. Och numera måste jag rentav logga in för att komma åt länkar och bilder. Då är det klart att man kanske i stället väljer att göra rätt för sig och sköta jobbet…
För att skriva detta har jag nu måst logga in för tredje gången; tidigare kom felmeddelande: "Du måste vara inloggad..." Sånt hände inte på det gamla forumet.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 17:27
|

Medlem

|
det låetr skumt. har du pmat experterna om det där. för att man var tvungen att vara inloggad för att skriva inlägg är ju inget nytt. så det kanske är nåt tjall om du måste logga in flera gånger om om igen. som dem kan fixa åt dig...hmm. skumma meningar det blev nu då..
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2007, 17:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
CITAT (Leia @ 06-03-2007, 07:42)  Jag blev nog lite "avgiftad" när forumet låg nere, har inte samma beroende längre..... Men är inne varje dag och tittar. Beroendet kommer nog tillbaka när jag känner att jag "kan" alla funktioner igen. Jag har inte riktigt haft tiden ännu att sitta och testa för det har varit så mycket annat runt mig dessa dagar. Kan tänka mig att chaten "tar" en del roliga inlägg ochså, där blir det säkert en del svammel. Jag är inte ofta in på chatten eftersom det känns som att man måste sitta där hela tiden då, och jag går gärna emellan och fixar lite med annat, så forumet är bättre då. (oj vilken lång mening!) Håller med fullständigt!
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|