Hej
Är ny medlem på forumet, har läst Odla.nu i över ett år men inte tittat in på forumet förrän igår då jag blev medlem!
Vilken lycka att sitta och läsa alla inlägg som varit från er som kan mycket mer än mig, jag är ganska ny i odlar intresset, blomintresse har jag dock haft i många år.
Min fråga är nu: Jag bor i Mälardalen, jag tror att det är växtzon3 eller 4, vet ej. Jag har sått frön i 2 års tid, det har blivit min stress-terapi, då jag upptäckte hur otroligt avslappnande det är att gå och pilla i små krukor med jord och frön i....
Förra året var jag dock lite för ivrig tror jag och sådde ettåringar och kryddor i februari, jag har tyvärr inte tillgång till något växthus (ännu, men det SKA bli.... är lite för snål, vill ha bra kvalitet, kombinerat växthus/uterum i stabil konstruktion, men vill inte betala så himla mycket, ett problem eller....när jag kryssat i alla val jag vill ha hamnar jag över 30 000 kr) dessa plantor blev långa och gängliga.
Nu har jag försökt hålla tillbaka, men efter att jag läste ert forum kliar det i såfingrarna, jag hade tänkt vänta till omkring 20 mars innan jag sår, men åhhhh tror ni att det är för tidigt om jag sår nu?
Jag har tyvärr inget bra ställe att placera odlingen i när de grott och ska stå lite kyligare, däremot har jag tillgång till ett sånt billigt litet plastväxthus från Jula, tror jag, en ranglig hylla med mjukt plastöverdrag på, förra året använde jag det på verandan (inte inglasat) och " avhärdade plantorna" innan det var dags att plantera ut dem.
Det är återigen mest 1-åringar och kryddor jag skall så inne.
Jag är jättetacksam för svar från er och blir givetvis himla glad om ni säger - SÅ på....redan nu..., men vill ju att de ska bli bra i slutänden också.
Snillan