Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Konstigt utslag/sår på katten, Vad kan det vara????
          Sailor Pluto
          Inlägg 09-03-2007, 22:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

När jag kollade efter tovor på en av katterna idag så hittade jag istället en liten knöl en bit ner på bakbenet. När jag tittade efter var det en rosa upphöjd fläck i ett knappnålshuvuds storlek. Tror att jag råkade stryka bort en sårskorpa för det var en pytteliten blodfläck i mitten av "fläcken". Eftersom jag blir helt nojig och rädd att katten är sjuk (fast hon uppför sig som vanligt) så bokade jag tid hos veterinär. Fast det känns som att det är vääääldigt lång tid kvar tills på onsdag, så jag måste lugna nerverna genom att skriva av mej blink.gif .

Har ni någon erfarenhet av hudåkommor? Kan det kanske vara ett "klomärke" som har kommit när hon har härjat med de andra katterna? Egentligen ser det mer ut som ett gammalt ärr som har blivit uppkliat flera gånger... Hoppas verkligen att det inte är nån sorts hudtumör unsure.gif . Fast efter vad jag har förstått så sitter inte sådana på ett sånt ställe utan mer i ansiktet/på öronen eller i närheten av juvertumörer (min förra älskling hade så).

Katten uppför sig precis som vanligt, och hon brydde sig inte alls när jag petade på den där tingesten. Snälla, säg åt mej att jag bara är en hönsmamma help.gif !

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon