Sailor Pluto
När jag kollade efter tovor på en av katterna idag så hittade jag istället en liten knöl en bit ner på bakbenet. När jag tittade efter var det en rosa upphöjd fläck i ett knappnålshuvuds storlek. Tror att jag råkade stryka bort en sårskorpa för det var en pytteliten blodfläck i mitten av "fläcken". Eftersom jag blir helt nojig och rädd att katten är sjuk (fast hon uppför sig som vanligt) så bokade jag tid hos veterinär. Fast det känns som att det är vääääldigt lång tid kvar tills på onsdag, så jag måste lugna nerverna genom att skriva av mej blink.gif .

Har ni någon erfarenhet av hudåkommor? Kan det kanske vara ett "klomärke" som har kommit när hon har härjat med de andra katterna? Egentligen ser det mer ut som ett gammalt ärr som har blivit uppkliat flera gånger... Hoppas verkligen att det inte är nån sorts hudtumör unsure.gif . Fast efter vad jag har förstått så sitter inte sådana på ett sånt ställe utan mer i ansiktet/på öronen eller i närheten av juvertumörer (min förra älskling hade så).

Katten uppför sig precis som vanligt, och hon brydde sig inte alls när jag petade på den där tingesten. Snälla, säg åt mej att jag bara är en hönsmamma help.gif !
sqrulan
Det ska nog gå bra,du är nog bara orolig i onödan.
Fenja
Låter inte som något du behöver oroa dig för så här akut. Är det en utekatt så kan den ha rivit sig på en gren, rostagg eller vad som helst. Har du flera katter kan det vara som du nämner ett rivmärke.
Min erfarenhet är att katter, i alla fall mina bondkatter, sällan har hudbesvär av något slag. Har du nyligen bytt foder eller så, så att det kan vara en sådan reaktion?
Ta det du lugnt och försök att inte oroa dig, du har ju gjort det bästa du kan, beställt en tid hos veterinären. Din hönsmamma!! tongue.gif
Håller tummarna för er!
Fenja
Sailor Pluto
Tack för era svar, det känns bättre nu blushing.gif !

Varför glömmer jag alltid att skriva att hon är innekatt? På ett annat forum (för katter) trodde någon att det kunde vara ett bitmärke eller ett fästingbett sick.gif . Kanske en fästing som har följt med in utifrån i så fall. Hu, dom är läskiga!

Katten är en vanlig bondkatt som är väldigt stabil och tålig. Vi bytte foder för en och en halv månad sen, fast det borde kanske ha blivit en reaktion tidigare g.gif ?

Maja mår fortfarande som vanligt, har inte tittat på såret idag. Hoppas det går över unsure.gif .
SannaLasso
Hej på dej HÖNSMAMMA! yaay.gif

yes.gif
Ramoth
Det är bra för katten att ha en hönsmamma!
Då är risken minimal att du struntar i om katten får något fel som är viktigt.
Sailor Pluto
CITAT (SannaLasso @ 10-03-2007, 16:00) *
Hej på dej HÖNSMAMMA! yaay.gif

yes.gif

giggle.gif ! Den var bra smile.gif .
Idag hittade jag inte ens på såret, så det kanske har läkt? Fast jag tänker ändå gå till veterinären på onsdag!
Sailor Pluto
Var till veterinären igår, och hon trodde att det var antingen ett sår efter en klo eller en liten vårta som skulle läka ut av sig själv. Hönsmammamn ropade hurra, och väntar på nästa skråma... blushing.gif giggle.gif .
Whiskuchi
Vad skönt att det inte var nån fara! tummenupp.gif
(och du, att du är hönsmamma betyder bara att du bryr dig) yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon