När jag kollade efter tovor på en av katterna idag så hittade jag istället en liten knöl en bit ner på bakbenet. När jag tittade efter var det en rosa upphöjd fläck i ett knappnålshuvuds storlek. Tror att jag råkade stryka bort en sårskorpa för det var en pytteliten blodfläck i mitten av "fläcken". Eftersom jag blir helt nojig och rädd att katten är sjuk (fast hon uppför sig som vanligt) så bokade jag tid hos veterinär. Fast det känns som att det är vääääldigt lång tid kvar tills på onsdag, så jag måste lugna nerverna genom att skriva av mej

.
Har ni någon erfarenhet av hudåkommor? Kan det kanske vara ett "klomärke" som har kommit när hon har härjat med de andra katterna? Egentligen ser det mer ut som ett gammalt ärr som har blivit uppkliat flera gånger... Hoppas verkligen att det inte är nån sorts hudtumör

. Fast efter vad jag har förstått så sitter inte sådana på ett sånt ställe utan mer i ansiktet/på öronen eller i närheten av juvertumörer (min förra älskling hade så).
Katten uppför sig precis som vanligt, och hon brydde sig inte alls när jag petade på den där tingesten. Snälla, säg åt mej att jag bara är en hönsmamma

!