Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Känguruäpple, Sådd 2007
          Lady Hamilton
          Inlägg 21-10-2007, 09:56
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

slap.gif Att jag inte tänkte på det Anki.........Jag vet ju att man kan göra så kompiskram.gif Tack för påminnelsen

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 21-10-2007, 19:51
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Mina äpplen börjar mogna, och några som jag lade in i boden för 2 veckor sen var nästan halvruttna, eller åtminstone helt mosiga, och de fröna ramlade nästan ur av sig själva under kranen. Så slipper man en del jobb! Ang färgen på fröna har jag inte märkt någon skillnad i grobarhet, det är bara själva skalet som är borta på de ljusa fröna. rolleyes.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 21-10-2007, 22:29
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Jag fick en planta från Gillan (Evgeni) och antar att de fröerna kom från Lady Hamilton från början. Plantan var ungefär 15 cm hög när jag fick den. Först hände det ingenting, sedan ingenting men sen började den ränna iväg. Den var helt översållad med blommor och frukter, både mogna och omogna, när vi förra veckan plockade ner den. Då var själva stammen 13 cm i diameter längst ner vid jordnivån. Plantan gick en bit upp ovanför vårt balkongräcke som sitter ungefär 3.5 meter upp på huset. Det var alltså en riktig monsterplanta. Vi hade den i en kruka som rymmer 150 liter jord, fast vi körde med ren kogödsel på påse...

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 22-10-2007, 07:32
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Maggan H @ 21-10-2007, 20:51) *
          ........Ang färgen på fröna har jag inte märkt någon skillnad i grobarhet, det är bara själva skalet som är borta på de ljusa fröna.....

angel_not.gif Ja det var väll det jag sa? eller?................... whist.gif

Och Andreas Grattis till monsterplantan giggle.gif om du sår fröerna i Februari så kan du få lika stora plantor nästa år igen tummenupp.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 26-10-2007, 10:59
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (AndreasBlomquist @ 21-10-2007, 23:29) *
          Jag fick en planta från Gillan (Evgeni) och antar att de fröerna kom från Lady Hamilton från början. Plantan var ungefär 15 cm hög när jag fick den. Först hände det ingenting, sedan ingenting men sen började den ränna iväg. Den var helt översållad med blommor och frukter, både mogna och omogna, när vi förra veckan plockade ner den. Då var själva stammen 13 cm i diameter längst ner vid jordnivån. Plantan gick en bit upp ovanför vårt balkongräcke som sitter ungefär 3.5 meter upp på huset. Det var alltså en riktig monsterplanta. Vi hade den i en kruka som rymmer 150 liter jord, fast vi körde med ren kogödsel på påse...

Herre Jisses, har du ingen bild på denna enorma planta? ohmy.gif Hade den blivit förvedad i stammen? Kanske hade den klarat vintern med lite täckning, hur nu det skulle gått till..... g.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          sqrulan
          Inlägg 26-10-2007, 17:30
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

w00t.gif Den jätten skulle jag också vilja se! smile.gif Mycket näring i god jord är nog A och O då
          blir den stor.

Bruna och vita fröer är det Lady H,får väl se om det är nån skillnad på dom.

--------------------

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-11-2025, 19:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon