Lite uppdatering!! Jag arrenderar från idag en kolonilott!!

Träffade ordföranden, kassören och sekreteraren idag och kollade på tre lotter.. Två av dem hade inte odlats på ett par år och var inte mer än gräsplätter.. ganska mycket jobb med andra ord
Men den tredje var helt okej!

Till formen rektangulär ca 6-8 m bred och 15-20 m lång... ögonmått har jag aldrig haft

Den odlades fram till i fjol och en del blommor fanns i rabatterna, men vad det var är för tidigt att säga, Det känns som julafton, vad spännande
Det finns i alla fall vinbärsbuskar och jordgubbsplantor, rödbladig revsuga fanns det också en del av och gullris tror jag..
Enda "byggnaden" är en liten uteplats nere i ena kortändan... det enda som kommer bli kvar av den är ett ganska lågt trästaket som målas om och sedan blir det väl klängväxter runt om .. man kanske kan lägga plattor och ha en utemöbel, parasoll och en grill.. lottgränsen bakom uteplatsen utgörs av en naturlig bäck och på andra sidan den en björkbacke..
Det kändes inte som en polisstat direkt.. man får odla vad man vill hur man vill och bygger man något, ett hus t ex ska byggnaden vara klar inom två år... själva området är ju mycket mindre än Iris.. inga körbara vägar mellan lotterna, bara smala grusgångar och inte ett uppvuxet träd syntes till.. alltså ett öppet område.. Det ska bli intressant att se hur människorna är.. det finns tydligen fler ensamstående mammor på området så man kanske får nya kompisar på köpet..
Före detta Morinablomman..