Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Identifiering av orkidé
          myntapynta
          Inlägg 17-03-2007, 15:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 9 330

Råkade få med mig denna överblommade billiga lilla orkidé idag när jag handlade. Tyckte det kunde vara kul att försöka få den i blom och se vad det blev av den smile.gif Grejen är att jag bara har ett par phalaenopsis sedan tidigare, som fö inte fått att blomma om på två år blush.gif , och inte riktigt vet vad den här nya lilla rackarn vill ha för betingelser.
          Vad tror ni det kan vara för släkte? Går det att säga ngt om trolig art/hybrid, eller är det bara att vänta tills den blommar om den ngnsin gör det hos mig? Hur vill den ha det med vattning, osv?
          Kollade in rötterna i butken och tyckte de såg ok ut, många och trångt i krukan, men de är ju helt vita? Phalaenopsisarna får ju silvervita rötter när de är törstiga, är det så att denna vill ha ett dopp i spannen? Rötterna är väl inte sjuka eller döda hoppas jag? Tacksam för tips!
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  oidenifierad_orkidé_006.jpg ( 57.8k ) Antal nedladdningar: 61

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon