Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ökat intresse för beskärning?, Fler och fler stympade träd?
          Ophelia
          Inlägg 20-03-2007, 19:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag upplever att människor mer och mer börja använda sig av "lättlösta" metoder genom att "beskära" sina träd totalt genom motorsåg eller manuellt och då ta ner nästintill varenda gren på det stackars trädet. Kanske är jag som, ju mer jag lär mig och öppnar ögonen, blir mer och mer kritisk. Reagerade redan förra året på stympningen. Har idag sett väldig vackra (men vildvuxna) äppelträd som så stolta stått där i säkert 50 år, blivit stympade till att bara ha 5 kanske 6 grova grenar kvar och resten helt borta. Har gått förbi träden och beundrat dem för där tycks kräftan lysa med sin frånvaro och de rejäla grenarna har varit släta och träden hittat sin maximala höjd. Nästa år kommer de förmodligen vara övertäckta med vattenskott och se ut som missanpassade igelkottar.

Det är med sorg i hjärtat..... no.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon