Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sådde alldeles för tidigt1, vad göra nu?
          sqrulan
          Inlägg 23-03-2007, 23:32
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

yahoo.gif Kerstin!

Men gud va roligt du kommer att ha!

Du har väl en kamera med dej så att vi får
          se lite av din resa? 000.gif

Var inne o kollade ditt album i dag,fint har du.

Men gå barfota i djup snön,aj,aj,det vill då inte jag göra!! nono.gif
          Fast det var ju kul att se. rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 24-03-2007, 18:36
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Jag är väl inte särdeles skickad att yttra mig bland dessa duktiga trädgårdsexperter, snarare brukar väl jag be om råd lite då och då. Men för att återgå till den ursprungliga frågan; kanske kan jag i alla fall dela med mig till "Snillan" vad jag brukar göra i samband med sådd och liknande. Varje år när jag sår frön så tar jag fram min "trädgårdspärm" med bland annat papper i som jag skriver datum och vad jag sår. Och var jag gör av det: perenner t ex ute i snön eller i ett kylskåp i gäststugan osv. Sen antecknar jag hur mycket som kommer upp och när, samt när jag skolar om dom. Blir det inget så skriver jag naturligtvis det också. Jag sår ju flera gånger samma år så det blir några blad. Likaså skriver jag ifall varje sorts frö skulle ha såtts t ex en vecka senare - eller tidigare. Året därpå när det är dags för sådd så tittar jag på tidigare års papper och ser om det var lagom att så vid den tidpunkten jag sådde förut eller ej. Man kan ju också titta på fröpåsen - om man har någon! Fast det blir ju ganska approximativt.Tar man frön från egna plantor man köpt tidigare så går det ju inte heller.
          I övrigt får man nog säga att odlandet för mig har blivit helt annorlunda i och med att jag skaffat lysrörsarmaturer som jag mixtrat upp på olika ibland ganska osannolika platser! (Tycker nog min man i alla fall! -fear-.gif ) Så jag sällar mig till tidigare inlägg: köp lysrör! Plantorna blir mycket bättre och man kan utnyttja flera ställen än sina fönsterbräden; även om man som jag satt upp extra sådana på varje fönster så räcker dom ju inte!!!

Hälsningar Siv biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 09:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon