Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det bara jag?
          laluna
          Inlägg 25-03-2007, 18:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 9 091

Som har svårt att slänga små plantor när jag skolar om? Jag inbillar mig hela tiden att den lilla stackaren som jag funderar på att kasta är den enda som överhuvudtaget kommer överleva -fear-.gif

Jag har verkligen inte plats för att spara alla så detta är ett jätte problem för mig wacko.gif har nämligen nu tillråga på allt upptäckt att plantorna inte bara tar större plats för att kruk antalet ökar explosions artat utan att dom faktiskt växer på både höjden och brädden blink.gif !!

Citera
          2 sidor V  < 1 2  
          Nytt inlägg
          Svar (20 - 25)
          noora
          Inlägg 27-03-2007, 19:05
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Jag satt nere i garaget och omskolade igår, det blir inte riktigt samma stämning där kanske smile.gif

I år har jag i alla fall bara sått så många chili som jag får plats med efter första omplanteringen. Tomaterna blev för många däremot, så dem får jag nog ge bort några av, och allt som jag har bredsått ska vi inte ens tala om...

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 27-03-2007, 19:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

I början hade jag väldigt obekväm arbetsställning när jag skolade -påse på golvet , inne -o böj o sträck o pust santa.gif man får gråa hår av sånt
          Numer har jag jordpåsen platt på bord ett kryss i plasten och skola på .. jättebra och trevligt

Eftyersom jag aldrig campar är plastkåsan från makens campingset beslagtagen som jordskopa ninja.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Limeblossom
          Inlägg 28-03-2007, 05:41
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 586
          Medlem nr: 1 371

Det där med ämnet i jorden som tas upp under naglarna.....det ska jag bestämt hävda när någon tycker att jag är knäpp som rensar ogräs innan snön smält (nästan) och när jag säger att jag gillar att plantera om mina krukväxter när dom andra stönar över att det måste göras. smile.gif Tack för den informationen! wink.gif

Citera
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 06-04-2007, 16:33
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Jag blev riktigt glad när jag läste Lalunas ord om hur svårt hon har att slänga sina små fröplantor; det var ju fler som hade samma problem såg jag (utom vissa förhärdade individer!) Ja, det där är ett problem varje gång man ställs inför vilka som ska få leva och vilka som ska hamna i komposten. Det kan ju också vara så att en del av de små krakarna inte klarar sig när de blivit omskolade, och således borde man ha låtit fler hamna i krukorna... men sånt kan man ju aldrig veta i förväg.
          Sen tycker jag som många av er att det är trevlig sysselsättning att skola om och att man blir lugn och harmonisk i sin sinnesstämning; Jonas70 får nog faktiskt tro på att det finns människor som gillar detta! Och Kerstin, här i Bollnäs har vi en trana t o m i vårt stadsvapen och kan njuta av de vårliga ropen från dessa fåglar!
          Glad Påsk! biggrin.gif

Citera
          Merlin
          Inlägg 06-04-2007, 22:19
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Man kan ju ge bort småplantor till släkt och vänner blomma.gif Säkert en och annan som blir glad! Sen kan man också ställa ut lite växter utanför grinden och låta folk ta det dom vill ha (man kan ställa en liten burk eller låda bredvid med texten "lägg gärna en slant i denna burk för blommorna" om man vill. På så sätt får man nya pengar att köpa ännu fler fröer a0a.gif ) Funkar bra soliga helger då folk är ute och går smile.gif

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          tiagirl
          Inlägg 11-04-2007, 08:32
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 168
          Medlem nr: 7 508

CITAT (kerstin z5-6 @ 27-03-2007, 20:49) *
          Eftyersom jag aldrig campar är plastkåsan från makens campingset beslagtagen som jordskopa ninja.gif

Vem har TID att campa i vår-sommar-höst-tider??? confused.gif
          Jag är som klistrad varje dag ute i trädgården och så nere i källaren i mitt stora rum(som nu har krympt???)sen ska det ut och under sommaren vattnade vi två timmar morgonn och kväll.... Att vi tog oss iväg en helg(med speciella vakter för blommorna och så en för djuren giggle.gif )i somras är rena undret! Haha! Jag var motvillig och jag ringde faktiskt mer till blomvakten så hon inte glömde den och den plantan där å där!!!!!!

Men faktum är att jag tvingar mig att rensa grovt när jag omskolar iår. Det går bara inte att sätta ut allt och försöka få allt att överleva... sad.gif Men det är svårt. Pillet med lejongapet igårkväll gjorde mig nästan gråtfärdig och då när jag VET att dom har kommit upp på samma ställe i trädgården för andra året i rad!!! Jag är en blödig tönt. crying.gif

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon