Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Jag tror jag har en sjukdom?!?, Växtnojja!
          Vesna
          Inlägg 05-04-2007, 15:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 5 850

Hej,

Jag börjar bli lite orolig för mig själv wink.gif Jag kan inte sluta handla växter!!!!! Jag har under våret köpt på mig massor av olika sticklingar. Jag vill inte ens räkna dem för det blir pinsamt wink.gif Samtidigt har jag köpt på mig flera olika pellisar. Nu kommer ett erbjudande från Odla om att köpa pelargonsticklingar och jag blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen på dessa vanlijfärgade och en lila sort. Är de verkligen så fina i färgen?! Eller är bilderna missvisande? Alla mina pellisar är ju vita, rosa och röda i olika nyanser. Men nu blev jag så VANSINNIGT sugen på denna gulvita och på den lila pellisen?

Har ni oxå "problem"? wink.gif

--------------------
          // Vesna

Zon 5 - Småländska höglandet

Citera
          lena:-)
          Inlägg 05-04-2007, 15:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Hade den vaniljgula förra sommaren och den var vädligt blek i fägen. Inte alls om på bilden. Men det hindar mig inte alls från att försöka iår igen. Hälften av pelargonerna dog i vinter ocg jag hade tänkt lägga ner pelargonisemen men den frodas i vårsolen och göds av allehanda mailutskick och goda vänners omtänksamhet.
          Herregud! Tänk som så, det kunde varit värre, du kunde varit smittad av betydligt mer kompicerade saker. Tänk om du fått för dig att parkera massa bilar hemma på parkeringen, sportbilar, cabbar, röda blå och kanske nån silver....då kan man börja tala om att hejda sig!
          Nä, fortsätt du och var hysteriskt sticklingssamlande! Du är inte ensam, vi är alla med dig! tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-04-2007, 15:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tja med risk för att få hugg i ryggen så tycker nog jag att bilderna visar något annat än vad resultatet blir. Jag vill påstå att färgerna på bilderna är ganska så överdrivna. Blev faktiskt ganska besviken på färgen förra året då jag första gången köpte pelargonsticklingar.

Fast jag har ändå köpt flera i år för fina blev dom ju ändå.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Sollan
          Inlägg 05-04-2007, 15:56
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Håller med om att bildfärgerna är överdrivna. Den gula blir mycket ljusare och den blålila tror jag inte heller på... Men den finns ju massor av andra underbara färger... naughty.gif

--------------------
          /sollan

Citera
          Limeblossom
          Inlägg 05-04-2007, 16:05
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 586
          Medlem nr: 1 371

Jag är också drabbad.....fast jag försöker stå emot både sticklingar och fröpåsar så hamnar dom hos mig ändå. Och jag har beställt båda två som du visar smile.gif Fast jag räknar kallt med ett visst färgbortfall...kan vara kul att prova ändå flirting.gif
          Sambon samlar tydligen på bilbanebilar....kommer någon på posten mest hela tiden.

Redigerat av Limeblossom: 05-04-2007, 16:07

Citera
          Ciczi
          Inlägg 05-04-2007, 20:57
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Eftersom min favoritaffär som sålde diverse av allt men främst sticklingar har kursat så har jag ingen affär där jag kan botanisera. crying.gif Men visst normalt skulle jag också ha stora problem.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          lisan
          Inlägg 06-04-2007, 18:46
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 152
          Medlem nr: 9 021

Jag har verkligen problem följande månader, jag köper alldeles för mycket växter. Kan knappt tänka på annat, -fear-.gif måste bara ha och ha.Finns inget roligare än och åka till plantskolor.Sen kommer jag hem med bilen full,och undrar var jag ska sätta allt. unsure.gif Men jag njuter varje sekund. yahoo.gif Den bästa tiden är nu på våren.

--------------------
          //lisan i Småland zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 07:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon