Vesna
Hej,

Jag börjar bli lite orolig för mig själv wink.gif Jag kan inte sluta handla växter!!!!! Jag har under våret köpt på mig massor av olika sticklingar. Jag vill inte ens räkna dem för det blir pinsamt wink.gif Samtidigt har jag köpt på mig flera olika pellisar. Nu kommer ett erbjudande från Odla om att köpa pelargonsticklingar och jag blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen på dessa vanlijfärgade och en lila sort. Är de verkligen så fina i färgen?! Eller är bilderna missvisande? Alla mina pellisar är ju vita, rosa och röda i olika nyanser. Men nu blev jag så VANSINNIGT sugen på denna gulvita och på den lila pellisen?

Har ni oxå "problem"? wink.gif

lena:-)
Hade den vaniljgula förra sommaren och den var vädligt blek i fägen. Inte alls om på bilden. Men det hindar mig inte alls från att försöka iår igen. Hälften av pelargonerna dog i vinter ocg jag hade tänkt lägga ner pelargonisemen men den frodas i vårsolen och göds av allehanda mailutskick och goda vänners omtänksamhet.
Herregud! Tänk som så, det kunde varit värre, du kunde varit smittad av betydligt mer kompicerade saker. Tänk om du fått för dig att parkera massa bilar hemma på parkeringen, sportbilar, cabbar, röda blå och kanske nån silver....då kan man börja tala om att hejda sig!
Nä, fortsätt du och var hysteriskt sticklingssamlande! Du är inte ensam, vi är alla med dig! tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
*Stintan*
Tja med risk för att få hugg i ryggen så tycker nog jag att bilderna visar något annat än vad resultatet blir. Jag vill påstå att färgerna på bilderna är ganska så överdrivna. Blev faktiskt ganska besviken på färgen förra året då jag första gången köpte pelargonsticklingar.

Fast jag har ändå köpt flera i år för fina blev dom ju ändå.
Sollan
Håller med om att bildfärgerna är överdrivna. Den gula blir mycket ljusare och den blålila tror jag inte heller på... Men den finns ju massor av andra underbara färger... naughty.gif
Limeblossom
Jag är också drabbad.....fast jag försöker stå emot både sticklingar och fröpåsar så hamnar dom hos mig ändå. Och jag har beställt båda två som du visar smile.gif Fast jag räknar kallt med ett visst färgbortfall...kan vara kul att prova ändå flirting.gif
Sambon samlar tydligen på bilbanebilar....kommer någon på posten mest hela tiden.
Ciczi
Eftersom min favoritaffär som sålde diverse av allt men främst sticklingar har kursat så har jag ingen affär där jag kan botanisera. crying.gif Men visst normalt skulle jag också ha stora problem.

Ciczi
lisan
Jag har verkligen problem följande månader, jag köper alldeles för mycket växter. Kan knappt tänka på annat, -fear-.gif måste bara ha och ha.Finns inget roligare än och åka till plantskolor.Sen kommer jag hem med bilen full,och undrar var jag ska sätta allt. unsure.gif Men jag njuter varje sekund. yahoo.gif Den bästa tiden är nu på våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon