Återigen tvingas jag använda forumets hela samlade expertis, vilken säkert är stor på naturområdet, för att enklare kunna bana mig väg genom butiksdjungeln.
Kortfattat letar jag efter vandringskängor, byxor, jacka och ryggsäck (50l kanske). Anpassat för dagsturer, och för olidlig hetta (dvs, svensk sommarvärme). Utseendet spelar också roll, då jag tycker relativt illa om grälla neonfärger, överdrivet användande av plast, och saker som även i övrigt ser för 'sportiga' ut. Min planerade budget är ca 2000kr....vilket jag inser är ungefär vad en del skulle hävda räcker åt en vandringskänga, men inte två...
Jag har såklart försökt googla runt, mer eller mindre planlöst, men till liten nytta. Naturkompaniet har ju en trevlig hemsida, men, Fjällrävenkläder verkar vara lite för dyrt för mig. Vilket är synd, då rätt många (säkert mer än 10%) av modellerna verkar rätt bra och snygga.
Men det måste ju finnas billigare affärer? Friluftsaffärer? Jaktaffärer? Skogsarbetaraffärer? Helst i Göteborgsområdet, jag vill ju inte köpa saker 'osett' via nätet när det är något jag har så dålig koll på som kläder. Vet knappt vilken storlek jag har ens, den verkar variera från M till XL beroende på slumpen och vem som sytt upp kläderna. Samt i vilken fas månen råkar stå.
Begagnat är säkert jättebra förresten, men, jag är vrång när det gäller just kläder, de ska vara nya. Annars är ju ofta gamla saker bättre i flera avseenden.
Redigerat av Pirum: 08-04-2007, 20:02
--------------------
zon2.5
|