Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Fråga om uppladdning av bilder
          anna_rispan
          Inlägg 09-04-2007, 14:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag undrar varför bilderna hamnar i fel ordning. När jag laddra upp flera på en gång så hmnar den jag lägger i sist längst fram. Det känns helt bakvänt i mitt huvud. Börjar man titta i albumet så förväntar iallafall jag mig att bilderna ska ligga så att den äldsta är först os en får man se framåt i tiden.

Blir det likadant om jag lägger in en i taget. Jag orkar inte mer nu....

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 09-04-2007, 17:17
          Länk hit: #2

Medlem

NU har jag testat att ta en i taget. Jag gillar inte att den nya bilden hamnar framför den gamla. Så sätter inte jag in mina bilder i fotoalbum i alla fall.

Citera
          Tobb
          Inlägg 10-04-2007, 18:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

Hoppas vi kan få komma och bestämma ordningen på bilderna efter uppladdning snart? shy.gif

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Irene_L
          Inlägg 10-04-2007, 21:12
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Jag tycker också att det är konstigt confused.gif
          Det vore bra om vi kunde bestämma ordningen. yes.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Ingemar
          Inlägg 11-04-2007, 05:59
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 7

CITAT (anna_rispan @ 09-04-2007, 18:17) *
          NU har jag testat att ta en i taget. Jag gillar inte att den nya bilden hamnar framför den gamla. Så sätter inte jag in mina bilder i fotoalbum i alla fall.

Anledningen till att bilderna hamnar så, med de nyaste längst fram, är för att det ska underlätta för dem som tittar i albumen.

Om jag igår tittade i ett album med kanske 100 bilder ska jag inte idag behöva titta igenom de bilderna en gång till för att se de 3 nya du har lagt in i albumet sen jag kollade igår utan då ser jag de nya bilderna först.

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-04-2007, 07:26
          Länk hit: #6

Medlem

Jaha, jag tycker ändå att det är avigt. Man kan väl som albumskapare tänka på mängden då istället. O göra album med färre bilder.

Tack för ditt svar!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 23-04-2007, 15:59
          Länk hit: #7

Medlem

Nån annan som har nån synpunkt på det här??

Jag vill jättegärna ha så att bilderna laddas upp som på gamla albumet, eller så att det är lätt att själv sortera dem i den ordningen.

Citera
          Betty
          Inlägg 24-04-2007, 13:49
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

En nackdel med att man inte kan flytta omkring bilderna i albumena: t.ex. om man vill ha en bildserie med "före- och efter-bilder" av nåt slag - "efter-bilden" hamnar framför "före-bilden" om man inte tänker på det innan.
          Jag saknar möjligheten att själv få välja om senast laddade bild ska ligga främst eller längst bak i albumet.
          Ingemar säger att det ska vara så för att underlätta för dem som vill titta på ens bilder, men jag har mina album minst lika mycket för min egen skull som för alla andras... så jag skulle vilja bestämma bildordningen själv...

Redigerat av Betty: 24-04-2007, 13:51

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Österläge
          Inlägg 25-04-2007, 09:23
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Jag skulle oxå vilja kunna byta plats på mina bilder, så som det var i det gamla albumet, att man kunde välja ordning helt själv. Nu lade jag upp bilderna lite hipp som happ, tänkte inte på ordningen, o det blir väldigt rörigt... Får väl tänka på det nästa gång men som sagt, det bästa vore om man själv kunde välja ordning! smile.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-10-2007, 18:04
          Länk hit: #10

Medlem

Någon mer som vill skriva i denna tråd?

Om det nu inte går att ändra hur bilderna laddas upp. För att folk eventuellt väljer att ha 100 bilder i ett album. wink.gif

Så gärna att man kan flytta runt bilderna efteråt.

Citera
          ewa zon 3
          Inlägg 28-10-2007, 21:23
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (Ingemar @ 11-04-2007, 05:59) *
          Anledningen till att bilderna hamnar så, med de nyaste längst fram, är för att det ska underlätta för dem som tittar i albumen.

Om jag igår tittade i ett album med kanske 100 bilder ska jag inte idag behöva titta igenom de bilderna en gång till för att se de 3 nya du har lagt in i albumet sen jag kollade igår utan då ser jag de nya bilderna först.

Jo, det är nog bra tänkt men kanske fungerar bäst för typ semesterbilder. Då man enkelt kan gå in och se vad som är nytt.
          Men det blir problem om jag har tex 100 bilder perenner osorterat i ett album. Jag kanske själv vill söka redan på en egen bild snabbt eller någon annan vill söka på bilder av en viss perenn då är det ju fiffigt om alla Hosta - Funkia ligger tillsammans.
          Visst jag kan lägga in alla tillsammans idag men om jag vill lägga in 10 nya Hosta om två veckor så hamnar de inte på samma ställe.
          Oavsett hur jag väljer att sortera art, färg, höjd osv så fungerar det inte längre när jag vill lägga till fler bilder i ordning. Då verkar alternativet idag vara att göra om hela albumet igen. Orkar inte ens tänka på det. sweatingbullets.gif

Det här med att kunna bestämma ordningen själv i albumen har tagits upp i flera trådar och i alla fall jag skulle vilja vet om det i framtiden blir möjligt att bestämma ordningen innan jag lägger ner något mer arbete på albumen? confused.gif
          Personligen kommer jag inte ha så stor användning av osorterade album.

/Ewa

Citera

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2025, 22:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon