anna_rispan
Jag undrar varför bilderna hamnar i fel ordning. När jag laddra upp flera på en gång så hmnar den jag lägger i sist längst fram. Det känns helt bakvänt i mitt huvud. Börjar man titta i albumet så förväntar iallafall jag mig att bilderna ska ligga så att den äldsta är först os en får man se framåt i tiden.

Blir det likadant om jag lägger in en i taget. Jag orkar inte mer nu....
anna_rispan
NU har jag testat att ta en i taget. Jag gillar inte att den nya bilden hamnar framför den gamla. Så sätter inte jag in mina bilder i fotoalbum i alla fall.
Tobb
Hoppas vi kan få komma och bestämma ordningen på bilderna efter uppladdning snart? shy.gif
Irene_L
Jag tycker också att det är konstigt confused.gif
Det vore bra om vi kunde bestämma ordningen. yes.gif
Ingemar
CITAT (anna_rispan @ 09-04-2007, 18:17) *
NU har jag testat att ta en i taget. Jag gillar inte att den nya bilden hamnar framför den gamla. Så sätter inte jag in mina bilder i fotoalbum i alla fall.

Anledningen till att bilderna hamnar så, med de nyaste längst fram, är för att det ska underlätta för dem som tittar i albumen.

Om jag igår tittade i ett album med kanske 100 bilder ska jag inte idag behöva titta igenom de bilderna en gång till för att se de 3 nya du har lagt in i albumet sen jag kollade igår utan då ser jag de nya bilderna först.
anna_rispan
Jaha, jag tycker ändå att det är avigt. Man kan väl som albumskapare tänka på mängden då istället. O göra album med färre bilder.

Tack för ditt svar!
anna_rispan
Nån annan som har nån synpunkt på det här??

Jag vill jättegärna ha så att bilderna laddas upp som på gamla albumet, eller så att det är lätt att själv sortera dem i den ordningen.
Betty
En nackdel med att man inte kan flytta omkring bilderna i albumena: t.ex. om man vill ha en bildserie med "före- och efter-bilder" av nåt slag - "efter-bilden" hamnar framför "före-bilden" om man inte tänker på det innan.
Jag saknar möjligheten att själv få välja om senast laddade bild ska ligga främst eller längst bak i albumet.
Ingemar säger att det ska vara så för att underlätta för dem som vill titta på ens bilder, men jag har mina album minst lika mycket för min egen skull som för alla andras... så jag skulle vilja bestämma bildordningen själv...
Österläge
Jag skulle oxå vilja kunna byta plats på mina bilder, så som det var i det gamla albumet, att man kunde välja ordning helt själv. Nu lade jag upp bilderna lite hipp som happ, tänkte inte på ordningen, o det blir väldigt rörigt... Får väl tänka på det nästa gång men som sagt, det bästa vore om man själv kunde välja ordning! smile.gif
anna_rispan
Någon mer som vill skriva i denna tråd?

Om det nu inte går att ändra hur bilderna laddas upp. För att folk eventuellt väljer att ha 100 bilder i ett album. wink.gif

Så gärna att man kan flytta runt bilderna efteråt.
ewa zon 3
CITAT (Ingemar @ 11-04-2007, 05:59) *
Anledningen till att bilderna hamnar så, med de nyaste längst fram, är för att det ska underlätta för dem som tittar i albumen.

Om jag igår tittade i ett album med kanske 100 bilder ska jag inte idag behöva titta igenom de bilderna en gång till för att se de 3 nya du har lagt in i albumet sen jag kollade igår utan då ser jag de nya bilderna först.

Jo, det är nog bra tänkt men kanske fungerar bäst för typ semesterbilder. Då man enkelt kan gå in och se vad som är nytt.
Men det blir problem om jag har tex 100 bilder perenner osorterat i ett album. Jag kanske själv vill söka redan på en egen bild snabbt eller någon annan vill söka på bilder av en viss perenn då är det ju fiffigt om alla Hosta - Funkia ligger tillsammans.
Visst jag kan lägga in alla tillsammans idag men om jag vill lägga in 10 nya Hosta om två veckor så hamnar de inte på samma ställe.
Oavsett hur jag väljer att sortera art, färg, höjd osv så fungerar det inte längre när jag vill lägga till fler bilder i ordning. Då verkar alternativet idag vara att göra om hela albumet igen. Orkar inte ens tänka på det. sweatingbullets.gif

Det här med att kunna bestämma ordningen själv i albumen har tagits upp i flera trådar och i alla fall jag skulle vilja vet om det i framtiden blir möjligt att bestämma ordningen innan jag lägger ner något mer arbete på albumen? confused.gif
Personligen kommer jag inte ha så stor användning av osorterade album.

/Ewa

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon