CITAT (Ingemar @ 11-04-2007, 05:59)

Anledningen till att bilderna hamnar så, med de nyaste längst fram, är för att det ska underlätta för dem som tittar i albumen.
Om jag igår tittade i ett album med kanske 100 bilder ska jag inte idag behöva titta igenom de bilderna en gång till för att se de 3 nya du har lagt in i albumet sen jag kollade igår utan då ser jag de nya bilderna först.
Jo, det är nog bra tänkt men kanske fungerar bäst för typ semesterbilder. Då man enkelt kan gå in och se vad som är nytt.
Men det blir problem om jag har tex 100 bilder perenner osorterat i ett album. Jag kanske själv vill söka redan på en egen bild snabbt eller någon annan vill söka på bilder av en viss perenn då är det ju fiffigt om alla Hosta - Funkia ligger tillsammans.
Visst jag kan lägga in alla tillsammans idag men om jag vill lägga in 10 nya Hosta om två veckor så hamnar de inte på samma ställe.
Oavsett hur jag väljer att sortera art, färg, höjd osv så fungerar det inte längre när jag vill lägga till fler bilder i ordning. Då verkar alternativet idag vara att göra om hela albumet igen. Orkar inte ens tänka på det.
Det här med att kunna bestämma ordningen själv i albumen har tagits upp i flera trådar och i alla fall jag skulle vilja vet om det i framtiden blir möjligt att bestämma ordningen innan jag lägger ner något mer arbete på albumen?
Personligen kommer jag inte ha så stor användning av osorterade album.
/Ewa