Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dummaste/roligaste kommentar ni fått, vilken är de?
          anna_rispan
          Inlägg 10-04-2007, 12:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

En rolig kommentar

Jag sa till en kompis att jag skulle ut o gå med en person på kvällen. Varpå kompisen säger ungefär: Gå! men om ni ska nånstans så har jag bil.....

Med glimten i ögat. han gillar inte att svettas själv antar jag.

Citera
          lisan
          Inlägg 10-04-2007, 15:04
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 152
          Medlem nr: 9 021

crying.gif Jag kommer på en kommentar jag fick av min skolkamrat,som sa: Ja när jag ser dig ,så ser jag hur gammal jag har blivit. Men det är ju sant, man ser det ofta genom andra ,själv tänker man inte på det. whistling.gif

--------------------
          //lisan i Småland zon 4

Citera
          djingis
          Inlägg 10-04-2007, 18:14
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

Jag var på väg till jobbet i vintras och kommer ångandes från bussen.
          Då jag har ett stort självlockigt hår så har jag en röd "skrålla" typ basker på huvudet. När några tonårsflickor säger: gud, vad söt du är i den mössan!
          Jag tackade och rodnade blush.gif men glad blev jag. Då man 40 år och söt!

Jag fällde en kommentar som jag önskar inte blev sagd till vår fiskhandlare.
          Vi har en fiskhandlare som bilar runt och har allehanda godsaker med sig, typ varubil.
          Grannfrun hade berättat om vilken sanslös god rökt korv som han varuförde.
          Nästa gång han kom så frågade jag efter korven och sa:- fast du kanske bara visar Inger korven?

Just då hörde jag hur det lät!!!!!! blush.gif
          Han rodnade och tog fram den "rökta korven" som jag köpte en bit av.

Usch! jag skäms bara jag tänker på det!!!!!!!!!!!

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          cic
          Inlägg 10-04-2007, 19:03
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

När jag för en si så där 10 år sen var helt rakad (på huvudet) kom det fram en kille på krogen och sa: "Fan vilket snyggt kranium du har!" smile.gif

Elaka och dumma kommetarer har jag hört så många genom åren att jag skulle bli knäckt av att komma ihåg. Som (fd. fullutrustad) punkare har jag hört det mesta.. sad.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Floppy
          Inlägg 10-04-2007, 19:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Den elakaste komentaren jag har fått var när jag och min fd sambo var till hans mamma på middag...de hade besök från tyskland varifrån hon kommer ursprungligen...
          Jag hade nyss fått diskbrock och hade väldigt ont och jag var inte direkt mobil om jag inte tog smärtstillande...
          När det var dags att börja ta för sig så frågar hon om det var och en om de ville ha vin till maten och tillslut kom frågan till mig och jag tänkte att hon hade väl glömt bort att jag tog 'triangel' medicin så jag tackade för erbjudandet men att jag inte kunde dricka pga av att jag ju åt medicin varpå hon svarade
          -Du å din j**la medicin...
          sad.gif crying.gif
          Då kan jag säga att både jag och min dåvarande satt och såg ut som fågelholkar under resten av middagen...vi ville inte ställa till med en scen när vi hade tysklandsbesök...

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          faith
          Inlägg 10-04-2007, 20:10
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Floppy, när okända sårar så kan man oftast skaka av sig det. Men när släkten gör det, och på det vis du berättar. Fy! trostar.gif

--------------------

Citera
          Castea
          Inlägg 10-04-2007, 20:32
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

"Är du gravid?" sad.gif

(får ibland den frågan, då jag har en putmage som av vissa människor uppfattas som en gravidmage).

Själv skulle jag aldrig fråga en kvinna om hon var gravid. Det får hon berätta själv i så fall.

Citera
          cic
          Inlägg 10-04-2007, 20:43
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (djingis @ 10-04-2007, 19:14) *
          Nästa gång han kom så frågade jag efter korven och sa:- fast du kanske bara visar Inger korven?

giggle.gif rotfl.gif

CITAT
          "Är du gravid?"

(får ibland den frågan, då jag har en putmage som av vissa människor uppfattas som en gravidmage).

Ja fy va fel det kan bli! Och vad man kan såra.. trostar.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 12-04-2007, 11:28
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

En kommentar av det mer kufiska slaget fick jag när jag var ute med ett par polare för några år sedan. De flesta drack några öl utom jag (eftersom jag inte dricker alkohol). Fram kommer en av deras polare som har hällt i sig både det ena och det andra och vill bjuda alla på en drink. Nej tack, tycker jag, jag vill inte ha någon. Det ordnar sign tycker killen och gör den typen av kombinerad gång och vågrät fall hela vägen till bardisken. Efter en stund kommer han tillbaka till vårt bord med hela vinflaskor (?!) och en uppsättning drinkar. De andra tar för sig men jag tackar fortfarande nej. Då spänner han blicken i mig efter bästa förmåga och utropar "va fan, är du en sån där jävla geolog!".

Jag har fortfarande inte riktigt kommit på vad han menade. laugh.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          Alba
          Inlägg 12-04-2007, 11:39
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ibland kan det vara det man inte säger.

Min sambo och jag träffade en gammal skolkompis till mig.
          Vi är båda kompis med denna men har inte setts på många, många år.

Han vänder sig till min sambo och säger "Du verkar aldrig förändras., ser lika ung ut som då du jobbade på...... för länge sedan"

Hmm.....jag då ? slap.gif

Citera
          Pia L
          Inlägg 12-04-2007, 11:52
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

En liten blondinvarning!!!

Jag har fyra barn i två olika äktenskap, dom två yngre barnen bråkade om sina storebröder och dottern kommer upprörd in i köket.....-Mamma, han säger att våra storebröder är mest HANS bröder, inte är det så?
          Jag upplyser den unga fröken om att dom är deras bröder lika mycket.....-ha ha säger hon åt lillebror.
          Jag avbryter då den skadeglada damen med upplysningen att den enda skillnaden är att han har en syster, men det har inte HON.........Där på köksgolvet står en gapande fågelholk som skriker i falsett.... blink.gif -VA????? HAR han????? Vem då???? duh.gif

Det är rart med barn wub.gif

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          aanderss
          Inlägg 12-04-2007, 11:53
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

CITAT (Pia L @ 12-04-2007, 12:52) *
          En liten blondinvarning!!!

Jag har fyra barn i två olika äktenskap, dom två yngre barnen bråkade om sina storebröder och dottern kommer upprörd in i köket.....-Mamma, han säger att våra storebröder är mest HANS bröder, inte är det så?
          Jag upplyser den unga fröken om att dom är deras bröder lika mycket.....-ha ha säger hon åt lillebror.
          Jag avbryter då den skadeglada damen med upplysningen att den enda skillnaden är att han har en syster, men det har inte HON.........Där på köksgolvet står en gapande fågelholk som skriker i falsett.... blink.gif -VA????? HAR han????? Vem då???? duh.gif

Det är rart med barn wub.gif

coolgleam.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-04-2007, 11:57
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Fizzgigg @ 12-04-2007, 12:28) *
          En kommentar av det mer kufiska slaget fick jag när jag var ute med ett par polare för några år sedan. De flesta drack några öl utom jag (eftersom jag inte dricker alkohol). Fram kommer en av deras polare som har hällt i sig både det ena och det andra och vill bjuda alla på en drink. Nej tack, tycker jag, jag vill inte ha någon. Det ordnar sign tycker killen och gör den typen av kombinerad gång och vågrät fall hela vägen till bardisken. Efter en stund kommer han tillbaka till vårt bord med hela vinflaskor (?!) och en uppsättning drinkar. De andra tar för sig men jag tackar fortfarande nej. Då spänner han blicken i mig efter bästa förmåga och utropar "va fan, är du en sån där jävla geolog!".

Jag har fortfarande inte riktigt kommit på vad han menade. laugh.gif

dunno.gif laugh.gif

En del människor är bara förvirrade smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anneli85
          Inlägg 12-04-2007, 12:55
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 8 462

Elakaste kommentaren fick jag när jag var liten och gick i mellanstadiet, jag blev kallad rapegirl p.g.a. händelser under min barndom, det sved i hjärtat.
          Kommentarer som jag faktiskt ganska ofta får höra i dagsläget är- du är tjejen med glimten i ögat, en glädjespridare.
          Eftersom jag har varit med om en del så känner jag mig själv tuff o stark, därav tror jag att många ser mig som en glad filur, man ska inte tjura för småsaker.

--------------------
          /Anneli, glad amatör i Sörmland

Citera
          Felicia
          Inlägg 12-04-2007, 18:37
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Dummaste kommentaren som jag kommer på så här på en gång (finns nog fler) var då jag hade permanentat håret, inte så där små-krulligt utan så där lagom lockigt och då sa min chef på fikarasten inför alla andra "har du blivit skrämd av en spindel" Och så skrattade han och tyckte det var så himla kul men det var bara han som skrattade, som väl var.. ranting.gif
          Tycker jag var tarvligt sagt, faktiskt.
          Sen fick han igen av en kollega då han bad att en pepparkaka skickad till sig med kommentaren att han skulle ta en för att bli snäll. Då sa min kollega "Men ta hela burken" rotfl.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Magdis
          Inlägg 17-04-2007, 13:16
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det passar kanske inte riktigt in som dum kommentar, men en kommentar jag börjar bli vansinnigt trött på nu som tvåbarnsmamma är "du är säkert mycket lugnare nu med andra barnet". (Som förklaring på varför Lilleman inte beter sig likadant som Caroline gjorde som bebis)

Finns det någon som fattar att barn är olika och att det inte bara beror på hur lugna föräldrarna är? Ibland kan man ju undra. Jag vete tusan om jag är lugnare nu än med första barnet heller.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 17-04-2007, 13:26
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Magdis @ 17-04-2007, 14:16) *
          Det passar kanske inte riktigt in som dum kommentar, men en kommentar jag börjar bli vansinnigt trött på nu som tvåbarnsmamma är "du är säkert mycket lugnare nu med andra barnet". (Som förklaring på varför Lilleman inte beter sig likadant som Caroline gjorde som bebis)

Finns det någon som fattar att barn är olika och att det inte bara beror på hur lugna föräldrarna är? Ibland kan man ju undra. Jag vete tusan om jag är lugnare nu än med första barnet heller.

jag förstår dig.

Kommentarer i den ligan: När ska ni gifta er då? När ska ni skaffa barn? Jag personligen tycker det är rätt tjatiga frågor. Särskilt om det är samma perosn som frågar om o om igen.
          Vill man lära känna nån bättre är ju frågor som: vad tycker du om äktenskapet? skulle du vilja ha barn??, bättre..i mina öron iallafall.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 17-04-2007, 14:22
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

En förfriskad herre såg mej kliva ur bilen i Inverness, såg min gipsade hand och sade med menande blick:

Been talking when you should have been listening, eh? happy.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-04-2007, 18:58
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Den dummaste kommentaren jag fått (och får ofta) är: Nu får du väl sluta gå ner i vikt. (Jag har inte gått ner ett gram på två år!)

Den snällaste kommentaren jag fått på senaste tiden var av en kille som tränar på mitt gym. Han sa: Jag skulle vilja ta kort på dej när du kör chins (man lyfter sig själv i ett räcke). Varför då frågade jag. För du och andra ska få se hur j-a sjukt snyggt det är. Tycker inte det är bara jag som ska få se det. (Han sa det på ett snällt sätt så jag tog faktiskt inte alls illa upp, blev bara glad)

En lite rolig kommentar kom från en kille som blev attackerad av en sur tant som faktiskt inte hade någon som helst anledning att vara sur på killen. Han sa: "Snälla tant - låt inte dina eventuella klimakteriebesvär gå ut över mej är du snäll." Gissa om hon dröp av illa kvickt.

Citera
          LadyG
          Inlägg 19-04-2007, 22:39
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Vet inte om jag ska bli irriterad eller smickrad över senaste kommentaren. Vi diskuterade styrketräning, en kille och jag och han häver ur sig: "Fast vill man bli större måste man ju äta, annars går man bara ner i vikt"

Hallå liksom... vad är det jag försökt med det senaste halvåret..! *suck*

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 22:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon