Är det dax att ge upp med dessa? ( siffror i början är bara mina antecningar, så att jag har någon chans att hålla koll på alla mina sådder... jag har redan passerad 100-strecket)
men nu finns det några som tjurar,vilka ska jag slänga till komposten och vilka kan jag vänta med ?
96 tulipa turkestanica sådd: 16 / 3 9 datura metel sådd 20/1 ( har varit i början en vecka i kylskåp i blöt vermiculite) 5 alstromeria sådd i slutet av januari ( hade länge kanske 3 veckor undervärme och sedan kom de under lampan i rumstemperatur igen, jag tror att jag har även slängt dom i kylen för ett par veckor efteråt när inget hände, men de är nu tillbaks under lampan och det är lika tyst där ändå)
47 pelargon sådd 3/3 ( en av 13 sådda fröer har grott och den är redan omplanterad i 4/4, ska jag vänta på resten? )
41 viola rupestris Rosea sådd 3/3
39 jättevädd sådd 3/3 115 fjäderstjärnvinda sådd 28/3
63 fjällsippa sådd 11/3
46 vigna caracalla ,sparrisböna sådd 11/3 49 fjärillskrasse sådd 15 /3 ( de var blödlagda några dygn först) 55 passioflora ( ingen sort namn) sådd 16/3 ( jag filade dom lite och sedna bled det blödlag några dygn)
85 toppklocka sådd 14/3 84 akleja ( ei sort namn) sådd 14/3
till min stora glädje upptäckte jag idag att en strelitzia reginae har börjat gro!!!!!!!!!! Jag sådde den den 11/3, så ca 5 veckor fick man vänta på den. Jag sipade några och planterade några utan slipning, det är en av de slipade fröna som gror nu.
|