Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har du barn OCH mördarsniglar?, Mitt bästa tips för att få bort sniglarna
          MammaMattsson
          Inlägg 16-04-2007, 22:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem nr: 9 076

Jag bor i ett område med mycket, ja, enorma mängder mördarsniglar. Jag jagade dem maniskt, med alla medel. det var både jobbigt och tråkigt. Sedan föll femtioöringen ned. Mina söner ( konstant panka och glassugna) fick en snabbutbildning i hur man snabbt och enkelt tar livet av en mördarsnigel. ( i mitt fall med sax, klipp huvudet av den!)

Jag vill inte att barn uppmuntras till djurplågeri, inte ens på mördarsniglar, så saxkursen var nödvändig.

Sedan satte jag ett pris; en krona per snigel!

Sniglarna har minskat drastiskt på tomten, och jag har nu i tre års tid blivit av med drygt 800 kronor per sommar....

Tillsammans med snigelgift så är det det bästa tipset jag har. Jag har också talat om för ungarna vart de brukar gömma sig, såklart.

Det som är trevligt är att de numera känner igen pantersniglar, som de varsamt bär ut i skogen. Samma sak med vinbärssnäckorna, som jag tycker är fina.

--------------------

ADHD. Det är inte mig det är fel på. Det är du som tänker för långsamt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon