Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Mina frön har också grott och blivit 7 plantor. Så det är alltså Chinaberry det heter? Måste läsa på mer om det. Såg som hastigast på länken som Yla skickade att bären är giftiga. Bäst att hålla dem långt borta från Lilleman då. Undrar om man kan ha dem som krukväxter.
Medlem
Fast å andra sidan står det att den kommer från centrala Asien och Fenja hade ju fått dem från Brasilien. Kanske inte är helt säkert att det är den växten det rör sig om ändå?
Medlem
Har nu kollat upp flera sidor om Zedrak som det tydligen heter på svenska och jag är nu övertygad om att det är den det rör sig om. Det är en oerhört giftig växt tydligen. Framför allt bären, men även resten av plantan. Jag kände igen bilderna av bären och kan även se på bladen på mina småplantor att de liknar dem på bilderna.
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
ja ojojoj så det kan gå...tyvärr så blev det fel här,och det är mitt fel när det översattes så togs det förgivet att det var kanel eftersom att på deras uttal ÄR kanel...men det som beskrevs ang trädet stämmer när jag läser....tyvärr så har dom i spanskan dialekter med...så i grannlandet till brasilien så är kanel cinamomo så när jag sa ordet sa sas det direkt kanel sen bad jag om översättning på själva trädet....jag sa säkert kan du översätta vad det står om kanelträdet så allt är mitt fel ber så mycket om ursäkt
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Men snälla Malin, det är väl ingen fel egentligen!! Du bedömde efter de förutsättningar jag gav dig, inte vara ledsen, det är ingen skada skedd. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
tack
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"