Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tack snälla föregångare!, Det finns spår av en tidigare trädgårdsdåre här...
          MammaMattsson
          Inlägg 18-04-2007, 13:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem nr: 9 076

När jag går runt tomten, som är en rejäl bit på drygt 6000kvm så ser jag spår efter någon som varit lika road som jag av trädgård.

Han eller, hon har verkat här för ungefär 50-60 år sedan. Denna någon satte mina vackra äppelträd, en schersmin som nu är fyra meter hög och blommar vidunderligt, hasselnötter som är många meter höga och en otroligt vacker syren.

Bland annat.

När jag stoppat spaden i jorden har jag hittat spår av rabatter, och lökväxter som vilat länge har helt plötsligt börjat blomma, vit krollilja och en hel del pärlhyacint.

Tänk, vad jag blir glad!
          Denna person planterade förmodligen som jag; en liten planta, som en pinne av schersmin, och små, små äppelträdsplantor.

Jag tackar för det, och jag tänker, när jag sätter något som förmodas bli ett träd någon gång att en efterföljare till mig kanske tänker på MIG när han eller hon i framtiden går en runda på tomten och tittar....

--------------------

ADHD. Det är inte mig det är fel på. Det är du som tänker för långsamt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon