Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dilemma, Tomtgränsproblem
          Bee
          Inlägg 20-04-2007, 10:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Usch. Jag har åkt på ett dilemma. Man kan tycka att jag borde ha reagerat redan förra året när problemet uppstod men jag såg det faktiskt inte! Jag har som jag sagt tidigare, tagit en mycket lång paus från trädgårdsintresset. Inklusive det som omgärdar den lilla tomten om totalt 171 kvm! Förra året satte grannen upp ett nytt staket utmed gångvägen som går förbi våra hus. Det kom en hantverkare och gjorde jobbet. I år, med mitt återuppväckta intresse har jag inspekterat ägorna och konstaterar att mitt fallfärdiga staket inte klarar en säsong till. Det måste bytas. Och då såg jag det! Den käcke hantverkaren har satt grannens staket en bit in på min mark! Som det ser ut nu så går staketen omlott 12-15 cm. Vårt har "knuffats" in en bit.Inget att bry sig om kanske ni säger men nu är min tomt en gång uppmärkt till just 171 kvm. Om jag sätter upp ett nytt staket kant i kant med grannens och vi senare i år (måste också göras) justerar det nätstaket som är mellan våra gräsmattor så är risken oerhört stor att hon får en dryg kvm större tomt och jag motsvarande mindre. Nu har vi ju fått nya regler för fastighetstaxering och skatt så en meter hit eller dit kanske inte spelar så stor roll men när en annan granne köpte loss 30 cm X 6 meter från kommunen härom året så fick dom betala en vacker slant för det. Vad gör jag? Skall jag kräva att hon flyttar sitt staket? Det blir inte bra om jag sätter mitt staket innanför hennes, då får jag ingen rak kant mot gångvägen.Eller kan jag helt enkelt spika fast mitt nya staket i hennes stolpe och hävda att den är min? Usch, det bär mig emot att ta den här diskussionen. Det är en väldigt snäll människa och jag förstår att det innebär en massa jobb för henne att göra om det hantverkaren gjorde fel. Det ser dock väldigt avsiktligt och provokativt ut, så man undrar ju vad hantverkaren tänkte på! Samtidigt vill jag ha kvar det som är mitt!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 19:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon