Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Oseriösa "Rara Växter"!, Handlar aldrig mer av dem.
          marskattan
          Inlägg 25-04-2007, 12:40
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Jag håller oxå med om att bemötandet är dåligt. Det ska inte behövas att man ryter till innan man får ett svar, och det ska definitivt inte ta en månad innan någon svara på mail. Att dom har mycket att göra kan jag väl förstå, speciellt eftersom dom ger sig ut på mässor, men då får man prioritera. Antingen anställer man fler när man är iväg på mässa eller så åker man mindre på mässa.

Jag har alltid blivit bra "behandlad" av Rara Växter vilket innebär att jag inte har behövt ha kontakt med dom, utan har fått det jag har beställt.

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          Betty
          Inlägg 25-04-2007, 12:53
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (bejron @ 25-04-2007, 13:19) *
          Bemötandet från rara växter kunde varit bättre, men det kan aldrig vara bara fröfirmans ansvar om det gror.

Alldeles riktigt, om det gror så är det helt och hållet odlarens uppgift att hålla grodden vid liv... innocent.gif
          Men man kan faktiskt ha sån otur att man har fått frön med dålig grobarhet, speciellt om man bara har fått en liten fröportion- som i det här aktuella fallet, då är risken procentuellt naturligtvis större. "Fina firman" slår ifrån sig kritiken - men även solen har sina fläckar... Jag skulle välja andra firmor i framtiden om det hade varit jag som fått ett sånt oförskämt svarsmail.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Bodenblomman
          Inlägg 25-04-2007, 22:12
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 5 864

Hur som helst så bemöter man inte sina kunder som ULLA från Rara växter

gjorde, vare sig kunden är missnöjd och fått dåliga frön eller om kunden hanterat sådden fel!

--------------------
          Susanne

Citera
          ChiliNörd
          Inlägg 25-06-2015, 08:34
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 81 494

Levererar inte sortäkta frön

Jag köpte frön till en tomatplanta (AMPELTOMAT 'Red Profusion F1') och får upp något helt annat. Jag trodde först jag hade förväxlat märkningen till krukorna. Min kompis får resten av fröna och planterar alla. Detta år sår hon bara tomater och jag står för resten.

Jag sådde 2 (8) och hon resterande frön, och får upp något som mest liknar en avlång chili-frukt och det samma gör hon. Endast 2 frön av 8 i påsen var en tomatplanta! Tiden får väl utvisa om dessa 2 verkligen är en Red Profusion.

Jag skrev en kommentar på deras sida under Omdömen till fröet, men det raderades! Jag skrev inget illa om företaget utan att det måste blivit något fel vid sorteringen. Detta skriver de på hemsidan "Varje fröpåse handpackas av oss och vi erbjuder i möjligaste mån ekologiskt odlade fröer…"

Jag kontaktade dem på deras Facebook för att få ett svar direkt i stället för att ha en mejlkonversation fram och tillbaka. Jag skrev om vad som hänt och frågade samtidigt varför de raderar dåliga omdömen. Men där har de inte ens bemödat sig att svara och det har nu gått mer än 3 veckor.

Varför har de funktionen att kunderna kan ge omdömen om produkten när de ändå raderar det? Men det verkar bara vara de positiva kommentarerna som får vara kvar, för när jag skrev omdömet "En trevlig och snygg ampeltomat" fick den vara kvar (använde en annan e-mejladress).
          Notera gärna hur många kommentarer som finns till fröerna på deras sida…

Man måste dessutom uppge sin epost-adress vid omdömen på hemsidan så de hade haft möjlighet att kontakta mig, vilket de inte gjort.

Detta kan man läsa på deras hemsida ” Alla våra fröer är sortäkta”, samt ” Varje fröpåse handpackas av oss…”. Detta är då tydligen ingen garanti för att få det man beställt!

Det enda sättet att komma i kontakt med raravaxter är via mejl eller snigel-brev. Det är inte ok för ett seriöst företag enligt mig. Ett telefonnummer också tack så man kan ha direktkontakt.

Det är ett totalt oseriöst företag och jag kommer aldrig handla där igen när de lurar kunderna på detta sätt.
          ”Rara växter” – jo tjena. De där chili som kom upp kunde jag köpt billigare någon annanstans!

Betyg: 1 – jag hade ju ändå full grobarhet på alla fröna!

Så svar till trådskaparen - ja de är fortfarande oseriösa efter 8 år!

/Titti

Red Profusion enligt Rara Växter:
          Bifogad fil  RedProfusion.jpg ( 459.68k ) Antal nedladdningar: 8

Citera
          Bassam
          Inlägg 25-06-2015, 21:12
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej

Det är mycket dåligt företag, för att de är snåla och tänker inte på sina kunder, du behöver inte mejla eller ringa till samma människor, du kan bara reklamera dem, en gång jag hade trädgårdsföretag och jag sådd gräsmatta till kunder, men efter 14 dagar ringde till mig kunder och sa att gräsmatta kommer inte bra, direkt åkte jag till dem med påse som har gräsfrö, jag gjorde om plantering till gräsmatta o bjud de en påse gräsfrö och lärde dem hur de skulle sprida frö o skötsel dem, de var mycket glada o tacksamma.

Obs

1- Jag tycker inte om slarviga företag som slarviga på kunder, Alltid företag måste inte kasta misstag på kunden av någon anledning, denna första läxa jag lärt mig när jag började handla med kunder, jag tycker att för företag bättre att de förlorar
          lite pengar istället för att förlorar kunden för företag fram tiden, de behöver ibland skicka någon duktigt anställ och se vad som händer och diskutera med kunder, det är inte problem för pengar men problem är står på hur dem möta situationen.

2 du kan ringa o prata med deras chef. om du vill att du ska bli mera snäll med dem.

H.Bassam

Citera
          ChiliNörd
          Inlägg 26-06-2015, 09:45
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 81 494

Detta är ett familjeföretag och vad jag kan få fram av org.nr så finns det endast 2-3 personer anslutna. Visst jag kunde ju ta reda på deras privata telefonnummer och ringa och klaga, men det leder nog ingen vart det heller. Det enda sättet är att varna andra överallt för detta företag.

Jag betalar gärna vad frön kostar om det så skulle vara 50 kronor för fem exclusiva tomat-frön (tror ni förstår hur jag tänker). Men att ta bra betalt och samtidigt inte leverera det man beställt är inte ok.

Sen att radera kritiska kommentarer på hemsidan visar ju bara hur seriösa de är. Andra företag låter sånt ligga kvar och bemöter kritiken. Vissa skickar en ny vara eller ger kompensation i annan form. Det var det att de raderade mitt inlägg som fick mig att reagera kraftigt samtidigt som de nonchalerade mig på FB, annars hade jag lagt ner detta för längesen.

/Titti

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-06-2015, 13:22
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag frågade på deras FB sida:

"Ni har aldrig funderat på att skaffa er en telefon dit man kan nå er?"

Fick följande svar:

"Rara Växter Vi är ett e-handelsföretag och sköter som de flesta andra sådana företag kundtjänsten primärt via mail och facebook. Annars finns jag på 0707695519. Mvh Patrik"

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Bassam
          Inlägg 26-06-2015, 17:45
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej

Du behöver bara reklamera den här slarviga företag.

H.Bassam

Citera
          adamappel
          Inlägg 23-03-2016, 20:18
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 42 859

Jag handlade för första gången av dem i år och var så taggad för att de verkade vara en så gemytlig firma med intressant utbud. Jag vågar kalla mig van odlare av plantor från frö, från lättgroende ettåringar till svårflörtade fleråringar i djup dvala. Jag köper fröer från flera leverantörer och tyvärr stack fröer från Rara växter ut pga den dåliga grobarheten överlag på deras fröer. Till och med enkla ettåringar vägrade gro. Några sorter grodde dock fint, tex sommarrudbeckia. Men som sagt, det var uppenbart att grobarheten var dålig överlag på de fröer jag köpte. Hade tänkt köpa hem hela deras utbud av akleja (som i allmänhet är känt för att gro ojämnt men som jag med egna icke sortäkta fröer lyckas gro med stor framgång) men det vågar jag inte. Det finns heller inte någon datummärkning på portionerna så det finns ingen möjlighet att veta hur gamla fröerna är vilket jag misstänker är anledning till den dåliga grobarheten.

Redigerat av adamappel: 26-08-2016, 22:13

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-07-2025, 17:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon