Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pion Shirley Temple
          Jessica B L
          Inlägg 18-06-2003, 07:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 1 728

Vi ska bygga hus i oktober och jag är därför i full färd med planeringen av den blivande trädgården. Huset byggs i sekelskiftesstil och miljön är lantlig med betande kor och hästar omkring huset. Tanken är att trädgården ska gå i gammal lantlig stil även den.

Nåväl, till saken. Jag har fått ihop en rätt så diger lista av växter jag skulle kunna tänka mig att ha i trädgården men när det gäller pioner är jag en fullständig novis.
          Har letat bland artiklarna här på odla men har inte blivit så mycket klokare (än).

Jag är på jakt efter en pion som klarar zon 5. Vill inte ha någon överdådig historia, utan föredrar enkelhet och doft. En pion som tilltalar mig är Shirley Temple men jag hittar ingenstans i vilken växtzon den trivs.

Någon som är bra på pioner och kan rekommendera vackra, enkla, väldoftande (gärna ljusa) sorter som trivs och frodas i zon 5? (jag bor i en blandzon av 3-4-5).

Tack på förhand!
          Jessica tongue.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-11-2025, 07:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon