Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Exprimenterar lite med sådderna
          laluna
          Inlägg 29-04-2007, 08:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 9 091

Har nu planterat ut några av mina egenodlade perenner i rabatten. Vet om att det säkert är alldeles förtidigt men dom har ju bott i växthuset nu i nästan 1.5 månad och dom sista 2 veckorna har dom ju inte ens haft täcke på natten.
          Sen har jag ju gott om dom så skulle dom inte fixa det så har jag ju fler av dom i växthuset.
          Så prästkrage, japansklykta, brudslöja, bolltistel och nattviol är det som har fått flytta ut. Kollade till dom i morse och dom lever än iallafall tummenupp.gif

Sen har jag ju haft bekymmer med mina tomater som gick från att vara dom finaste plantorna i hela världen som blommade som bara den till att bli dom hängigaste i stort sett döende...
          Fattar inte varför dom blev så ledsna confused.gif men har en tanke om att jag sådde dom liiite förtidigt och att dom därför är trötta på att stå i kruka och vill få mer plats om fötterna. Större krukor hade jag inte för jag har inte 10 spänner liggandes här hemma och skräpa. Så dom fick flytta ut i drivhuset som jag har utanför växthuset. Anledningen till att jag valde drivhuset är för att det är i sån där plast som skall isolera lite bättre + att det är lättare att bädda in en litet drivhus när det varnas för frostnätter än ett växthus flirting.gif

Känns lite som att dör dom så har jag gjort mitt bästa för inomhus ville dom verkligen inte trivas. När jag kollade på dom i morse så såg det ut som dom hade rätat ut sig lite så dom var lite mindre hängiga rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 03:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon